C 2024

Teaching the subject Applied Chemistry using flipped classroom method

CÍDLOVÁ, Hana a Jana HORSKÁ

Základní údaje

Originální název

Teaching the subject Applied Chemistry using flipped classroom method

Autoři

CÍDLOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana HORSKÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Krakow, Developing key competences, od s. 20-32, 13 s. 2024

Nakladatel

University of the National Education Commission

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

URL

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-83-68020-38-0

DOI

http://dx.doi.org/10.24917/9788368020380.2

Klíčová slova anglicky

Education; Chemistry; Flipped Classroom; STEM

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 6. 2024 11:09, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Anotace

V originále

We have changed the method of teaching the subject Applied Chemistry at Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. Instead of a classic lecture, elements of a flipped classroom method are used. We brought the curriculum closer to the STEM concept. Our text discusses our first experiences with this way of teaching. An interesting finding, among other things, is that students with different life experiences perceive this method of teaching differently. Older students, who already work as teachers at lower secondary school, appreciate it and perceive it clearly positively. On the contrary, younger students claim that the teaching was worse prepared.
Zobrazeno: 9. 11. 2024 05:29