ŠEFERISOVÁ LOUDOVÁ, Michaela, Marta FILIPOVÁ, Tereza HORÁKOVÁ, Petra LEXOVÁ and Žaneta MARVANOVÁ. Úsměv Mony Lisy (Mona Lisa's Smile). Masarykova univerzita Brno: Masarykova univerzita, 2024, 30 pp. MjUNIon.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Úsměv Mony Lisy
Name (in English) Mona Lisa's Smile
Authors ŠEFERISOVÁ LOUDOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marta FILIPOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tereza HORÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra LEXOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Žaneta MARVANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Masarykova univerzita Brno, 30 pp. MjUNIon, 2024.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 60401 Arts, Art history
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) dějiny umění; emoce; malířství; sochařství; 1500-2000
Keywords in English art history; emotions; painting; sculpture; 1500-2000
Changed by Changed by: Mgr. Michaela Šeferisová Loudová, Ph.D., učo 9459. Changed: 14/4/2024 14:19.
Abstract
Jedná se o on-line kurz pro děti od 9 let, v němž si děti osvojují analytické i syntetické postupy rozboru uměleckého díla, a to v základních parametrech jako je umělecký žánr, námět a styl. Východiskem je identifikace prožívaných a pozorovaných emocí v každodenním životě s emocemi, jež prožívají postavy na uměleckých dílech. Kurz seznamuje s uměleckými postupy a formami období 1500-2000, jejichž prostřednictvím umělci základní lidské emoce pojednávali. Zároveň představuje základní informace o příbězích, jež se za výjevy skrývají, ať už biblických, antických, historických či moderních.
Abstract (in English)
It is an interactive online course for children aged 9 years and above, in which children learn analytical and synthetic methods of analysing a work of art in the basic parameters such as artistic genre, theme and style. The starting point is to identify the emotions experienced and observed in everyday life with the emotions experienced by the characters in the artworks. This course introduces the artistic techniques and forms of the 1500-2000 period through which artists addressed basic human emotions. It also presents background information on the stories behind the scenes, whether biblical, ancient, historical, or modern.
PrintDisplayed: 17/8/2024 22:24