Detailed Information on Publication Record
2024
Úsměv Mony Lisy
ŠEFERISOVÁ LOUDOVÁ, Michaela, Marta FILIPOVÁ, Tereza HORÁKOVÁ, Petra LEXOVÁ, Žaneta MARVANOVÁ et. al.Basic information
Original name
Úsměv Mony Lisy
Name (in English)
Mona Lisa's Smile
Authors
ŠEFERISOVÁ LOUDOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marta FILIPOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tereza HORÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra LEXOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Žaneta MARVANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Masarykova univerzita Brno, 30 pp. MjUNIon, 2024
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Přehledové a vzdělávací texty
Field of Study
60401 Arts, Art history
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
dějiny umění; emoce; malířství; sochařství; 1500-2000
Keywords in English
art history; emotions; painting; sculpture; 1500-2000
Změněno: 14/4/2024 14:19, Mgr. Michaela Šeferisová Loudová, Ph.D.
V originále
Jedná se o on-line kurz pro děti od 9 let, v němž si děti osvojují analytické i syntetické postupy rozboru uměleckého díla, a to v základních parametrech jako je umělecký žánr, námět a styl. Východiskem je identifikace prožívaných a pozorovaných emocí v každodenním životě s emocemi, jež prožívají postavy na uměleckých dílech. Kurz seznamuje s uměleckými postupy a formami období 1500-2000, jejichž prostřednictvím umělci základní lidské emoce pojednávali. Zároveň představuje základní informace o příbězích, jež se za výjevy skrývají, ať už biblických, antických, historických či moderních.
In English
It is an interactive online course for children aged 9 years and above, in which children learn analytical and synthetic methods of analysing a work of art in the basic parameters such as artistic genre, theme and style. The starting point is to identify the emotions experienced and observed in everyday life with the emotions experienced by the characters in the artworks. This course introduces the artistic techniques and forms of the 1500-2000 period through which artists addressed basic human emotions. It also presents background information on the stories behind the scenes, whether biblical, ancient, historical, or modern.