e 2024

Úsměv Mony Lisy

ŠEFERISOVÁ LOUDOVÁ, Michaela, Marta FILIPOVÁ, Tereza HORÁKOVÁ, Petra LEXOVÁ, Žaneta MARVANOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Úsměv Mony Lisy

Name (in English)

Mona Lisa's Smile

Authors

ŠEFERISOVÁ LOUDOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marta FILIPOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tereza HORÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra LEXOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Žaneta MARVANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Masarykova univerzita Brno, 30 pp. MjUNIon, 2024

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Přehledové a vzdělávací texty

Field of Study

60401 Arts, Art history

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

dějiny umění; emoce; malířství; sochařství; 1500-2000

Keywords in English

art history; emotions; painting; sculpture; 1500-2000
Změněno: 14/4/2024 14:19, Mgr. Michaela Šeferisová Loudová, Ph.D.

Abstract

V originále

Jedná se o on-line kurz pro děti od 9 let, v němž si děti osvojují analytické i syntetické postupy rozboru uměleckého díla, a to v základních parametrech jako je umělecký žánr, námět a styl. Východiskem je identifikace prožívaných a pozorovaných emocí v každodenním životě s emocemi, jež prožívají postavy na uměleckých dílech. Kurz seznamuje s uměleckými postupy a formami období 1500-2000, jejichž prostřednictvím umělci základní lidské emoce pojednávali. Zároveň představuje základní informace o příbězích, jež se za výjevy skrývají, ať už biblických, antických, historických či moderních.

In English

It is an interactive online course for children aged 9 years and above, in which children learn analytical and synthetic methods of analysing a work of art in the basic parameters such as artistic genre, theme and style. The starting point is to identify the emotions experienced and observed in everyday life with the emotions experienced by the characters in the artworks. This course introduces the artistic techniques and forms of the 1500-2000 period through which artists addressed basic human emotions. It also presents background information on the stories behind the scenes, whether biblical, ancient, historical, or modern.