ŘEHULKA, Evžen. Učitelky základních škol: charakteristiky osobnosti a zvládání zátěže (Elementary school female teachers: personality characteristics and coping with sress). In ŘEHULKOVÁ, Oliva. Učitelé a zdraví 2. 1st ed. Brno: Psychologický ústav AV ČR, 1999, p. 123-132. ISBN 80-902653-2-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učitelky základních škol: charakteristiky osobnosti a zvládání zátěže
Name (in English) Elementary school female teachers: personality characteristics and coping with sress
Authors ŘEHULKA, Evžen (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Učitelé a zdraví 2, p. 123-132, 1999.
Publisher Psychologický ústav AV ČR
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/99:00002189
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-902653-2-4
Keywords in English teacher; stres; Five-factor model personality; hardiness; social support
Tags Five-factor model personality, hardiness, social support, stres, teacher
Changed by Changed by: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Changed: 30/10/2006 23:08.
Abstract
Vedle řady dílčích výsledků se jako nejdůležitější závěr ukázal význam sociální opory jako nejdůležitějšího faktoru zvládání stresu u učitelek.
Abstract (in English)
Near by resolutions have been displayed meaning of social support like the most important faktor coping the stres by teacher.
Links
MSM 144100001, plan (intention)Name: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Teachers and Health
PrintDisplayed: 5/5/2024 21:52