SOLAK, Damir. Sociální fondy: Co přinášejí zaměstnancům vysokých škol? (Social funds: What do they bring to the employees of HEIs?). In Konference COFOLA 2024. 2024.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sociální fondy: Co přinášejí zaměstnancům vysokých škol?
Name in Czech Sociální fondy: Co přinášejí zaměstnancům vysokých škol?
Name (in English) Social funds: What do they bring to the employees of HEIs?
Authors SOLAK, Damir.
Edition Konference COFOLA 2024, 2024.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50501 Law
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW COFOLA 2024
Organization unit Faculty of Law
Keywords (in Czech) Fondy, sociální fond, vysoké školy, konsolidační balíček, vnitřní předpisy
Keywords in English Funds, social fund, universities, consolidation package, internal regulations
Tags financování, konsolidační balíček, vysokoškolská samospráva, vysoké školství, Zákon o vysokých školách
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Damir Solak, učo 455942. Changed: 25/4/2024 01:02.
Abstract
Jendím z novelizovaných zákonů v rámci konsolidačního balíček byl i zákon o vysokých školách ve vztahu k fondu sociálnímu. Autor se zaměří na specifickou úpravu tohoto fondu ve vztahu k veřejným vysokým školám, kdy v prvé řadě zanalyzuje, zdali a jak veřejné vysoké školy plní povinnost tento fond zřizovat a tvořit. Následně analýzou vnitřních předpisů provede analýzu, na jaké účely se prostředky v těchto fondech používají. Autor vyhodnotí, zdali vysoké školy mají ve svých vnitřních předpisech úpravu souladnou s aktuálním zněním zákona o vysokých školách. Ve vztahu k vysokým školám, které nemají právní úpravu nebo faktickou tvorbu sociálního fondu v souladu se zákonem o vysokých školách navrhne možné postupy nápravy, ať už prostřednictvím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, nebo vysoké školy samotné.
Abstract (in English)
One of the amended laws as part of the consolidation package was the Higher Education Act in relation to the social fund. The author will focus on the specific arrangement of this fund in relation to public HEIs, where he will first of all analyze whether and how public universities fulfill the obligation to establish and create this fund. Subsequently, by analyzing the internal regulations, he will analyze the purposes for which these funds are used. The author will evaluate whether HEIs have an arrangement in their internal regulations consistent with the current wording of the Higher Education Act. In relation to universities that do not have legal regulations or the actual creation of a social fund in accordance with the Higher Education Act, he will propose possible remedial procedures, either through the Ministry of Education, Youth and Sports, or the HEI itself.
PrintDisplayed: 27/7/2024 18:10