k 2024

Zajištění dostatečné dopravní obslužnosti

RICHTEROVÁ, Anna

Basic information

Original name

Zajištění dostatečné dopravní obslužnosti

Name (in English)

Remedies for Achieving Sufficient Public Transport

Edition

Cofola 2024, 2024

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Law

Keywords (in Czech)

Dopravní obslužnost; soudní ochrana ve správním soudnictví; nezákonný zásah; vrchnostenská veřejná správa; veřejná subjektivní práva

Keywords in English

public transport; judicial protection in administrative justice; unlawful interference; authoritative public administration; public subjective rights
Změněno: 25/4/2024 14:19, JUDr. Anna Richterová, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je představit zajišťování dopravní obslužnosti státem, kraji a obcemi jakožto jejich povinnost vykonávanou ve prospěch a pro uspokojování potřeb členů ve-řejnosti. Soustředí se na dosud nedostatečně probádanou oblast toho, jaká dopravní ob-služnost je dostatečná a jaký mohou mít na její zajištění vliv členové veřejnosti. V první části příspěvek stručně představí institut dopravní obslužnosti a základní povinnosti státu, krajů a obcí v této oblasti. Následně se bude zabývat tím, jak určit, zda je zajištění dopravní obslužnosti dostatečné či nikoli. Ve třetí části příspěvek analyzuje možnosti, které mohou využít členové veřejnosti, pokud mají za to, že dostatečná není.

In English

The paper will address the remedies for public transport accessibility by public authori-ties. It is concerned with the issues in which the scope of public transport accessibility can be regarded as sufficient and how the public can affect its securing. The first part of the paper briefly presents public transport accessibility and the relevant duties of public bodies. The second part deals with the issue of how to decide whether public transport accessibility is sufficient or not. The third part analyses the remedies available to the gen-eral public when public transport is insufficient.