FOJTÍKOVÁ, Petra. Využití digitálních technologií ve čtenářských dílnách na základní škole (The use of digital technologies in reading workshops at elementary school). In XVI. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury PdF MU. 2024.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití digitálních technologií ve čtenářských dílnách na základní škole
Name in Czech Využití digitálních technologií ve čtenářských dílnách na základní škole
Name (in English) The use of digital technologies in reading workshops at elementary school
Authors FOJTÍKOVÁ, Petra.
Edition XVI. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury PdF MU, 2024.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW webová stránka programu XVI. studentské vědecké konference Katedry českého jazyka a literatury
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) digitální gramotnost; čtenářská dílna; digitální nástroje ve vzdělávání; vzdělávací technologie; rozvoj čtenářské motivace; inovace ve výuce čtení
Keywords in English digital literacy; reading workshop; digital tools in education; educational technology; development of reading motivation; innovation in reading education
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Petra Fojtíková, učo 396693. Changed: 1/5/2024 18:57.
Abstract
Příspěvek se zaměřuje na využití digitálních technologií jako podpůrných nástrojů ve čtenářských dílnách na 2. stupni základních škol. Představuje různé digitální platformy a jejich potenciál pro zapojení žáků do čtení, zlepšování porozumění textu a rozvoj digitálních kompetencí. Příspěvek zkoumá, jak mohou digitální nástroje obohatit čtenářský zážitek, podporovat interaktivní učení a pomoci žákům v rozvoji kritického myšlení. Diskutuje také o tom, jak mohou tyto technologie napomoci učitelům v individualizaci výuky a poskytuje konkrétní příklady jejich využití v edukačním procesu.
Abstract (in English)
The paper focuses on the use of digital technologies as supporting tools in reading workshops at the 2nd level of primary schools. It introduces different digital platforms and their potential for engaging students in reading, improving reading comprehension and developing digital competence. The paper explores how digital tools can enrich the reading experience, promote interactive learning and help pupils develop critical thinking skills. It also discusses how these technologies can assist teachers in individualizing instruction and provides concrete examples of their use in the educational process.
Links
MUNI/A/1505/2023, interní kód MUName: Jazyková a literární komunikace VII.
Investor: Masaryk University, Language and Literary Communication VII.
PrintDisplayed: 21/7/2024 14:21