SYSLOVÁ, Zora. Kvalitní škola - kvalitní učitel (Quality school - quality teacher). In Pedagog a dítě současnosti III. 2024. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Kvalitní škola - kvalitní učitel |
Name (in English) | Quality school - quality teacher |
Authors | SYSLOVÁ, Zora. |
Edition | Pedagog a dítě současnosti III. 2024. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Requested lectures |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | Kvalita; mateřská škola; učitel mateřské školy |
Keywords in English | Quality; Kindergarten; Preschool teacher |
Changed by | Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 4/5/2024 16:14. |
Abstract |
---|
Kvalita předškolního vzdělávání je diskutovaná od konce 20. století. OECD ji vnímá ve dvou rovinách: procesuální a strukturální. Kvalitní učitel je hlavním prediktorem kvality předškolního vzdělávání. V České republice vzniklo několik kompetenčních modelů, které akcentují kvalitu učitele jako reflektivního praktika. V tomto ohledu jsou požadavky na dovednosti učitele formulované i v inovovaném Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. |
Abstract (in English) |
---|
The quality of preschool education has been discussed since the end of the 20th century. The OECD perceives it on two levels: procedural and structural. A quality teacher is the main predictor of the quality of preschool education. Several competence models have been created in the Czech Republic, which emphasize the quality of the teacher as a reflective practitioner. In this respect, the requirements for the teacher's skills are also formulated in the innovative Framework Educational Program for Preschool Education. |
PrintDisplayed: 4/10/2024 21:20