Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{2400217, author = {Dvořáková, Miroslava and Novotný, Petr}, address = {Praha}, booktitle = {Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy}, edition = {1}, editor = {Milada Rabušicová}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-271-3914-9}, pages = {203-226}, publisher = {Grada}, title = {Vývoj teorií učení určujících soudobou andragogiku}, year = {2024} }
TY - CHAP ID - 2400217 AU - Dvořáková, Miroslava - Novotný, Petr PY - 2024 TI - Vývoj teorií učení určujících soudobou andragogiku PB - Grada CY - Praha SN - 9788027139149 N2 - Záměrem této kapitoly je charakterizovat teorie určující vývoj soudobého andragogického myšlení, která je spojena především s druhou polovinou 20. století. Ve shodě s pracemi současných autorů (Bélanger; Merriam a Bierema; Merriam a Cafarella) lze jmenovat pět základních proudů teorií učení: behaviorální, humanistické, kognitivní, sociálně-kognitivní a konstruktivistické (vč. sociokonstruktivistických). Na jejich základě vznikly novější odvozené teorie: teorie transformativního učení a teorie zkušenostního učení. Největší prostor je kapitole věnován právě těmto sedmi proudům. ER -
DVOŘÁKOVÁ, Miroslava and Petr NOVOTNÝ. Vývoj teorií učení určujících soudobou andragogiku. In Milada Rabušicová. \textit{Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy}. 1st ed. Praha: Grada, 2024, p.~203-226, 23 pp. ISBN~978-80-271-3914-9.
|