DVOŘÁKOVÁ, Miroslava and Petr NOVOTNÝ. Vývoj teorií učení určujících soudobou andragogiku. In Milada Rabušicová. Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy. 1st ed. Praha: Grada, 2024, p. 203-226, 23 pp. ISBN 978-80-271-3914-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vývoj teorií učení určujících soudobou andragogiku
Authors DVOŘÁKOVÁ, Miroslava and Petr NOVOTNÝ.
Edition 1. vyd. Praha, Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy, p. 203-226, 23 pp. 2024.
Publisher Grada
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-271-3914-9
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 9/5/2024 21:00.
Abstract
Záměrem této kapitoly je charakterizovat teorie určující vývoj soudobého andragogického myšlení, která je spojena především s druhou polovinou 20. století. Ve shodě s pracemi současných autorů (Bélanger; Merriam a Bierema; Merriam a Cafarella) lze jmenovat pět základních proudů teorií učení: behaviorální, humanistické, kognitivní, sociálně-kognitivní a konstruktivistické (vč. sociokonstruktivistických). Na jejich základě vznikly novější odvozené teorie: teorie transformativního učení a teorie zkušenostního učení. Největší prostor je kapitole věnován právě těmto sedmi proudům.
PrintDisplayed: 20/7/2024 15:31