Detailed Information on Publication Record
2024
Mody učení dospělých
NOVOTNÝ, Petr and Miroslava DVOŘÁKOVÁBasic information
Original name
Mody učení dospělých
Authors
NOVOTNÝ, Petr and Miroslava DVOŘÁKOVÁ
Edition
1. vyd. Praha, Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy, p. 227-241, 14 pp. 2024
Publisher
Grada
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-271-3914-9
Tags
Reviewed
Změněno: 9/5/2024 21:25, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Abstract
V originále
Tato kapitola prezentuje soudobé teorie učení synteticky, z pohledu individuálních modů, tedy způsobů učení se dospělých. Jarvis pojmenoval závazek vzdělavatele, když konstatuje, že základním cílem vzdělávání je pomoci učícímu stát se v učení nezávislým. Inspirováni Jarvisem postupujeme v dalším výkladu od řízeného učení přes učení facilitované, dále sebeřízené až k učení přirozeně se objevujícímu.