C 2024

Mody učení dospělých

NOVOTNÝ, Petr and Miroslava DVOŘÁKOVÁ

Basic information

Original name

Mody učení dospělých

Authors

NOVOTNÝ, Petr and Miroslava DVOŘÁKOVÁ

Edition

1. vyd. Praha, Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy, p. 227-241, 14 pp. 2024

Publisher

Grada

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-271-3914-9

Tags

Reviewed
Změněno: 9/5/2024 21:25, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Abstract

V originále

Tato kapitola prezentuje soudobé teorie učení synteticky, z pohledu individuálních modů, tedy způsobů učení se dospělých. Jarvis pojmenoval závazek vzdělavatele, když konstatuje, že základním cílem vzdělávání je pomoci učícímu stát se v učení nezávislým. Inspirováni Jarvisem postupujeme v dalším výkladu od řízeného učení přes učení facilitované, dále sebeřízené až k učení přirozeně se objevujícímu.