Informační systém MU
NOVOTNÝ, Petr and Miroslava DVOŘÁKOVÁ. Mody učení dospělých. In Milada Rabušicová. Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy. 1st ed. Praha: Grada, 2024, p. 227-241, 14 pp. ISBN 978-80-271-3914-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mody učení dospělých
Authors NOVOTNÝ, Petr and Miroslava DVOŘÁKOVÁ.
Edition 1. vyd. Praha, Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy, p. 227-241, 14 pp. 2024.
Publisher Grada
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-271-3914-9
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 9/5/2024 21:25.
Abstract
Tato kapitola prezentuje soudobé teorie učení synteticky, z pohledu individuálních modů, tedy způsobů učení se dospělých. Jarvis pojmenoval závazek vzdělavatele, když konstatuje, že základním cílem vzdělávání je pomoci učícímu stát se v učení nezávislým. Inspirováni Jarvisem postupujeme v dalším výkladu od řízeného učení přes učení facilitované, dále sebeřízené až k učení přirozeně se objevujícímu.
Displayed: 18/8/2024 00:28