JANÍK, Tomáš, Lenka ĎULÍKOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Jan EGERLE, Jiří HAVEL, Alžběta JURASOVÁ, Ivana JŮZOVÁ, Petra RYŠKOVÁ and Teresa VICIANOVÁ. Vztahová dimenze interprofesní spolupráce ve škole: případové studie (The relational dimension of interprofessional collaboration in school: case studies). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 51. ISBN 978-80-280-0506-1. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0506-2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vztahová dimenze interprofesní spolupráce ve škole: případové studie
Name (in English) The relational dimension of interprofessional collaboration in school: case studies
Authors JANÍK, Tomáš, Lenka ĎULÍKOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Jan EGERLE, Jiří HAVEL, Alžběta JURASOVÁ, Ivana JŮZOVÁ, Petra RYŠKOVÁ and Teresa VICIANOVÁ.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 51, 2023.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
ISBN 978-80-280-0506-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0506-2023
Keywords (in Czech) interprofesni spolupráce; případová studie; vztahy; učitel; asistent pedagoga; speciální pedagog
Keywords in English interprofessional collaboration; case study; relationships; teacher; teaching assistant; special educator
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 13/5/2024 10:55.
Abstract
Kniha je dalším příspěvkem k výzkumu interprofesní spolupráce ve škole. S využitím případových studií popisuje podoby vztahových dimenzí spolupráce mezi pedagogy. Sledovány byly vztahy začínajícího a zkušeného učitele, začínajícího učitele v tandemové výuce, dále vztahová dimenze spolupráce učitele s asistentem pedagoga a se speciálním pedagogem. Kniha nalezne své využití v přípravě pomáhajících profesionálů a při podpoře jejich profesního rozvoje.
Abstract (in English)
The book is a contribution to the research on interprofessional collaboration in schools, using case studies to highlight the relational dimensions of collaboration between teachers. The relationships of the novice and experienced teacher, the novice teacher in tandem teaching, and the relational dimension of teacher-teacher collaboration with the teaching assistant and special educator were examined. The book will find its use in the preparation of helping professionals and in supporting their professional development.
Links
MUNI/A/1229/2021, interní kód MUName: Podoby profesní spolupráce ve škole II - Vztahová dimenze spolupráce učitelů a pomáhajících profesí (Acronym: PPSV)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 20/7/2024 05:35