p 2024

Jak podpořit učení studujících?

PROCHÁZKOVÁ, Ingrid and Petr SUCHÁČEK

Basic information

Original name

Jak podpořit učení studujících?

Name in Czech

Jak podpořit učení studujících?

Name (in English)

How to support learners' learning?

Edition

2024

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Rector's Office

Keywords (in Czech)

kvalita výuky, podpora učení se u studentů, rozvoj pedagogických kompetencí

Keywords in English

quality of teaching, learners' learning support, pedagogical competence development
Změněno: 18/5/2024 22:13, Mgr. Petr Sucháček

Abstract

V originále

Na tomto diskusně orientovaném workshopu prozkoumáme otázku Jak podpořit učení studujících ze všech možných úhlů pohledu. Zaměříme se na základní kvality výuky a také na to, jak je snadno a efektivně využívat ve prospěch studujících. Společně odhalíme, jak se studující učí a jak můžeme podpořit jejich učební aktivity. Diskutovat budeme také klíčové dovednosti a kompetence vysokoškolských vyučujících, které vedou ke kvalitní výuce a kterým se lze naučit. V této diskusi budeme vycházet ze závěrů pedagogických výzkumů, kompetenčního rámce vysokoškolských vyučujících a také z našich reflektovaných zkušeností v roli vysokoškolských vyučujících.

In English

In this discussion-oriented workshop we will explore the question How to support learners' learning from all possible angles. We will focus on the essential qualities of teaching and also how to use them easily and effectively for the benefit of learners. Together we will discover how learners learn and how we can support their learning activities. We will also discuss the key skills and competencies of university teachers that lead to quality teaching and that can be learned. In this discussion we will draw on the findings of pedagogical research, the competency framework for university teachers and also our reflected experiences in our role as university teachers.