PROCHÁZKOVÁ, Ingrid and Petr SUCHÁČEK. Jak podpořit učení studujících? (How to support learners' learning?). 2024.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak podpořit učení studujících?
Name in Czech Jak podpořit učení studujících?
Name (in English) How to support learners' learning?
Authors PROCHÁZKOVÁ, Ingrid and Petr SUCHÁČEK.
Edition 2024.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Rector's Office
Keywords (in Czech) kvalita výuky, podpora učení se u studentů, rozvoj pedagogických kompetencí
Keywords in English quality of teaching, learners' learning support, pedagogical competence development
Tags CERPEK, další vzdělávání pedagogických pracovníků, kvalita výuky, vysokoškolská pedagogika
Changed by Changed by: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Changed: 18/5/2024 22:13.
Abstract
Na tomto diskusně orientovaném workshopu prozkoumáme otázku Jak podpořit učení studujících ze všech možných úhlů pohledu. Zaměříme se na základní kvality výuky a také na to, jak je snadno a efektivně využívat ve prospěch studujících. Společně odhalíme, jak se studující učí a jak můžeme podpořit jejich učební aktivity. Diskutovat budeme také klíčové dovednosti a kompetence vysokoškolských vyučujících, které vedou ke kvalitní výuce a kterým se lze naučit. V této diskusi budeme vycházet ze závěrů pedagogických výzkumů, kompetenčního rámce vysokoškolských vyučujících a také z našich reflektovaných zkušeností v roli vysokoškolských vyučujících.
Abstract (in English)
In this discussion-oriented workshop we will explore the question How to support learners' learning from all possible angles. We will focus on the essential qualities of teaching and also how to use them easily and effectively for the benefit of learners. Together we will discover how learners learn and how we can support their learning activities. We will also discuss the key skills and competencies of university teachers that lead to quality teaching and that can be learned. In this discussion we will draw on the findings of pedagogical research, the competency framework for university teachers and also our reflected experiences in our role as university teachers.
PrintDisplayed: 28/6/2024 15:11