Detailed Information on Publication Record
2024
Metodika pro podávání zpětné vazby
POJSLOVÁ, BlankaBasic information
Original name
Metodika pro podávání zpětné vazby
Name (in English)
The Methodology for Giving Feedback
Authors
Edition
1. vyd. Brno, Elportál, 2024
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
ISSN
Keywords (in Czech)
zpětná vazba ; cizojazyčné psaní ; vrstevnická zpětná vazba ; dobrá praxe ; počítačem zprostředkovaná zpětná vazba
Keywords in English
feedback ; foreign language writing ; peer response ; good practice ; computer-mediated feedback
Tags
Změněno: 25/6/2024 08:54, Mgr. Petra Baštářová
V originále
Interaktivní učebnice Metodika podávání zpětné vazby seznamuje s teoretickým ukotvením zpětné vazby z hlediska teorií osvojování cizích jazyků a shrnuje zásady dobré praxe při jejím poskytování. Dále nabízí praktický nástroj, který podávání počítačem zprostředkované zpětné vazby k cizojazyčné písemné produkci usnadňuje a zefektivňuje. Učebnice je určena studentům předmětů ESF: BPJ_JI1A - 4A Jazyk I/1 - 4 - Angličtina a současně nabízí učitelům cizích jazyků jak teoretickou, tak praktickou podporu.
In English
The feedback methodology provides comprehensive support for foreign language teachers regarding
both theoretical and practical aspects of feedback provision. It begins by presenting theoretical insights into feedback from the perspective of second language acquisition theories. It then synthesizes research findings on feedback and outlines principles of effective feedback practices.
Finally, it offers a practical tool to facilitate computer-mediated feedback on foreign language written
production.
both theoretical and practical aspects of feedback provision. It begins by presenting theoretical insights into feedback from the perspective of second language acquisition theories. It then synthesizes research findings on feedback and outlines principles of effective feedback practices.
Finally, it offers a practical tool to facilitate computer-mediated feedback on foreign language written
production.