POJSLOVÁ, Blanka. Metodika pro podávání zpětné vazby (The Methodology for Giving Feedback). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2024. Elportál. ISSN 1802-128X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metodika pro podávání zpětné vazby
Name (in English) The Methodology for Giving Feedback
Authors POJSLOVÁ, Blanka.
Edition 1. vyd. Brno, Elportál, 2024.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Textbook
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW url PURL html
ISSN 1802-128X
Keywords (in Czech) zpětná vazba ; cizojazyčné psaní ; vrstevnická zpětná vazba ; dobrá praxe ; počítačem zprostředkovaná zpětná vazba
Keywords in English feedback ; foreign language writing ; peer response ; good practice ; computer-mediated feedback
Tags elportál
Changed by Changed by: Mgr. Petra Baštářová, učo 105126. Changed: 25/6/2024 08:54.
Abstract
Interaktivní učebnice Metodika podávání zpětné vazby seznamuje s teoretickým ukotvením zpětné vazby z hlediska teorií osvojování cizích jazyků a shrnuje zásady dobré praxe při jejím poskytování. Dále nabízí praktický nástroj, který podávání počítačem zprostředkované zpětné vazby k cizojazyčné písemné produkci usnadňuje a zefektivňuje. Učebnice je určena studentům předmětů ESF: BPJ_JI1A - 4A Jazyk I/1 - 4 - Angličtina a současně nabízí učitelům cizích jazyků jak teoretickou, tak praktickou podporu.
Abstract (in English)
The feedback methodology provides comprehensive support for foreign language teachers regarding
both theoretical and practical aspects of feedback provision. It begins by presenting theoretical insights into feedback from the perspective of second language acquisition theories. It then synthesizes research findings on feedback and outlines principles of effective feedback practices.
Finally, it offers a practical tool to facilitate computer-mediated feedback on foreign language written
production.
PrintDisplayed: 18/7/2024 06:35