ŠEVEČKOVÁ, Monika. Didaktický projekt pro rozvoj plurilingválních dovedností (nejen v marketingové praxi). In Online den s Casajc. 2024.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Didaktický projekt pro rozvoj plurilingválních dovedností (nejen v marketingové praxi)
Authors ŠEVEČKOVÁ, Monika.
Edition Online den s Casajc, 2024.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Language Centre
Keywords (in Czech) projekt; plurilingvismus; interkulturalita; spolupráce; jazykový potenciál
Keywords in English project; plurilingualism; intercultural learning; cooperation; language potencial
Changed by Changed by: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Changed: 4/6/2024 11:02.
Abstract
Prezentace si klade za cíl představit projekt, který byl pilotován ve výuce druhého cizího jazyka (obchodní francouzština, němčina, ruština, španělština, výstupní úroveň B2) na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity. Didaktický projekt se zaměřoval na rozvoj plurilingválních dovedností a interkulturního učení. Studenti na seminářích trénovali aktivity na téma vícejazyčného učení, aby se připravili na další fázi, ve které plnili skupinové úkoly – analýzu webových stránek vybraných nadnárodních společností (čtveřice, studenti různých jazyků), tvorbu plakátu se sloganem a audiokomentáře k vybraným plakátům svých spolužáků (trojice, studující stejný jazyk). V závěru projektu proběhlo hodnocení plakátů také ze strany jednotlivých vyučujících včetně rodilých mluvčích, kteří fungují jako tzv. asistenti ve výuce – nejlepší týmy byli odměněni merchem CJV. Cílem projektu bylo vést studenty k využití jejich vícejazyčného potenciálu a k zamyšlení nad interkulturními rozdíly v oblasti marketingu, přičemž práce v týmech umožňovala také rozvoj mediačních dovedností a spolupráce. Účastí v projektu si studenti prohloubili svůj jazykový potenciál, rozšířili své měkké dovednosti a posílili svou uplatnitelnost na trhu práce.
PrintDisplayed: 29/9/2024 16:13