KŘÍŽ, Šimon and Barbora HERICHOVÁ. Girlie girls are Girlies. Brno: Brno Art Week, 2024.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Girlie girls are Girlies
Name in Czech Girlie girls are Girlies
Name (in English) Girlie girls are Girlies
Authors KŘÍŽ, Šimon and Barbora HERICHOVÁ.
Edition Brno, 2024.
Publisher Brno Art Week
Other information
Original language Czech
Type of outcome Original works of art
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW odkaz na FB událost
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) upcycle, fashion, performance, interaktivní
Keywords in English upcycle, fashion, performance, interactive
Changed by Changed by: Mgr. Šimon Kříž, Ph.D., učo 411382. Changed: 4/6/2024 12:03.
Abstract
Nadprodukce textilu. Fenomén, který je palčivým problémem současné doby. Jednou z možností, jak se postavit do revolty proti fast fashion je upcycle vintage oděvů. Akce girlie girs are girlies je postavena na interakci s návštěvníky, akce pohybující se na pomezí náhody/osudového přidělení jednoho z daných principu modifikace oděvu, který bude návštěvník*nice po dobu akce odevzdaně manifestovat na svém těle. Inspirována ikonickým kinematografickým počinem z roku 2004. So fetch yet so true
Abstract (in English)
Overproduction of textiles. A phenomenon that is a pressing problem of our time. One way to revolt against fast fashion is to upcycle vintage clothing. The event girlie girs are girlies is based on interaction with visitors, an action that moves on the borderline of chance/judgemental assignment of one of the given principles of modification of the garment, which the visitor*girl will devotedly manifest on her body for the duration of the event. Inspired by the iconic cinematic achievement of 2004. So fetch yet so true
Links
MUNI/A/1340/2022, interní kód MUName: Míry kongruence teoretických předpokladů s praktickými dopady realizovaných programů výtvarné edukace.
Investor: Masaryk University, Degrees of congruence of theoretical assumptions with practical impacts of implemented art education programs.
PrintDisplayed: 26/7/2024 00:29