Telehealth Teachers' Training in the Use of Practical Functional Assessment
SYCHRA REUCCI, Tullia, Sheri KINGSDORF, Tullia SYCHRA REUCCI a Sheri Leigh KINGSDORF. Telehealth Teachers' Training in the Use of Practical Functional Assessment. In 50. ročník konference Mezinárodní asociace behaviorální analýzy. 2024. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Telehealth Teachers' Training in the Use of Practical Functional Assessment |
Název česky | Online trénink učitelů ve využití praktické funkční analýzy |
Název anglicky | Telehealth Teachers' Training in the Use of Practical Functional Assessment |
Autoři | SYCHRA REUCCI, Tullia, Sheri KINGSDORF, Tullia SYCHRA REUCCI a Sheri Leigh KINGSDORF. |
Vydání | 50. ročník konference Mezinárodní asociace behaviorální analýzy, 2024. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Klíčová slova česky | telehealth; telepractice; vzdálené služby; telemedicína; telepéče; funkční hodnocení chování; IISCA; praktické funkční hodnocení chování; PFA; polostrukturovaný rozhovor; funkční analýza chování; učitelé; pedagogové; školní personál; dítě; student; žák |
Klíčová slova anglicky | Telehealth; Telepractice; Remote Service; Telemedicine; Telecare; Functional Assessment; IISCA; PFA; Open-Ended Interview; Functional Analysis; Teacher; Educator; Child; Student; Adolescent; Learner; School Paraprofessional |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: Mgr. Bc. Tullia Sychra Reucci, učo 407062. Změněno: 20. 6. 2024 01:45. |
Anotace |
---|
The rise of telehealth in Applied Behavior Analysis (ABA) brings many benefits to the field, particularly for underserved areas lacking qualified professionals. This is often the reality for caregivers and educators supporting individuals with developmental disabilities, who typically rely on their own knowledge and skills. Promising research now points to telehealth as a valuable tool for bridging this gap and delivering key behavioral services remotely. This study is exploring the feasibility of training teachers via telehealth in the Practical Functional Assessment (PFA). The PFA is a streamlined method for identifying the underlying factors that trigger challenging behaviors. The research employs a changing criterion design, where progress is assessed via a fidelity checklist that tracks teachers' accurate implementation of specific steps. Teachers gain skills through the use of Behavior Skills Training and following a baseline, there is a role-play intervention phase with a confederate. The preliminary results are encouraging, suggesting significant potential for this approach. |
Anotace česky |
---|
Rozvoj telemedicíny v aplikované behaviorální analýze (ABA) skýtá mnoho slibných přínosů pro tento obor, a to zejména v oblastech s nedostatkem kvalifikovaných odborníků. Pečovatelé a pedagogové podporující jedince s vývojovými poruchami se často musí spoléhat pouze na vlastní zdroje, znalosti a dovednosti. Nadějný výzkum naznačuje, že telemedicína může sloužit jako cenný nástroj pro překonání této bariéry a zpřístupnění klíčových behaviorálních služeb na dálku. Tato studie se zaměřuje na proveditelnost školení učitelů v oblasti praktického funkčního hodnocení (PFA) prostřednictvím telemedicíny. PFA je zjednodušená metoda pro identifikaci základních faktorů, které vyvolávají problémové chování. Studie využívá design měnících se kritérií (changing criterion design), kde je pokrok hodnocen pomocí kontrolního seznamu věrnosti implementace, který sleduje, zda učitelé správně provádějí specifické kroky. Učitelé získávají dovednosti prostřednictvím tréninku behaviorálních dovedností a po základní fázi následuje fáze intervence v podobě hraní rolí s konfidentem. Předběžné výsledky jsou povzbudivé a naznačují značný potenciál tohoto přístupu. |
Anotace anglicky |
---|
The rise of telehealth in Applied Behavior Analysis (ABA) brings many benefits to the field, particularly for underserved areas lacking qualified professionals. This is often the reality for caregivers and educators supporting individuals with developmental disabilities, who typically rely on their own knowledge and skills. Promising research now points to telehealth as a valuable tool for bridging this gap and delivering key behavioral services remotely. This study is exploring the feasibility of training teachers via telehealth in the Practical Functional Assessment (PFA). The PFA is a streamlined method for identifying the underlying factors that trigger challenging behaviors. The research employs a changing criterion design, where progress is assessed via a fidelity checklist that tracks teachers' accurate implementation of specific steps. Teachers gain skills through the use of Behavior Skills Training and following a baseline, there is a role-play intervention phase with a confederate. The preliminary results are encouraging, suggesting significant potential for this approach. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1410/2023, interní kód MU | Název: Podpora duševního zdraví u dětí s neurovývojovými poruchami |
Investor: Masarykova univerzita, Podpora duševního zdraví u dětí s neurovývojovými poruchami |
VytisknoutZobrazeno: 30. 9. 2024 19:05