Informační systém MU
FOJTÍKOVÁ, Petra. Čtenářské dílny na 2. stupni základních škol: strategie a výzvy. O dieťati, jazyku, literatúre. Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie. Prešov: Vydavatelstvo Prešovskej univerzity, 2024, XII, č. 1, s. 110-118. ISSN 1339-3200.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Čtenářské dílny na 2. stupni základních škol: strategie a výzvy
Název česky Čtenářské dílny na 2. stupni základních škol: strategie a výzvy
Název anglicky Reading workshops at lower secondary schools: strategies and challenges
Autoři FOJTÍKOVÁ, Petra.
Vydání O dieťati, jazyku, literatúre. Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie, Prešov, Vydavatelstvo Prešovskej univerzity, 2024, 1339-3200.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky čtenářské dílny; čtenářská gramotnost; rozvoj čtenářských dovedností; literární výchova; kritické myšlení; čtenářská komunita
Klíčová slova anglicky reading workshops; reading literacy; development of reading skills; literary education; critical thinking; reading community
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Petra Fojtíková, učo 396693. Změněno: 2. 7. 2024 20:27.
Anotace
Článek v časopise registrovaném v mezinárodních databázích ERIH PLUS a CEEOL se zaměřuje na rozvoje čtenářských dovedností a zájmu o čtení u žáků na 2. stupni základních škol prostřednictvím čtenářských dílen. V článku se definují čtenářské dílny, zmiňují výzvy, kterým školy čelí při zavádění čtenářských dílen, nabízí přehled strategií na 2. stupni základních škol, zdůrazňuje důležitost rozvoje čtenářských dovedností a podpory spolupráce mezi školami, rodiči a městskými knihovnami, aby bylo možné dosáhnout pozitivních výsledků v oblasti čtenářství a čtenářské gramotnosti.
Anotace anglicky
The paper focuses on the development of reading skills and interest in reading among students in lower secondary schools through the implementation of reading workshops. The paper defines reading workshops, discusses challenges schools face when introducing them, provides an overview of strategies for lower secondary schools, emphasizes the importance of developing reading skills, and promotes cooperation between schools, parents, and municipal libraries in order to achieve positive outcomes in the field of reading and reading literacy.
Návaznosti
MUNI/A/1363/2021, interní kód MUNázev: Jazyková a literární komunikace V. (Akronym: JLK5)
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace V.
MUNI/A/1505/2023, interní kód MUNázev: Jazyková a literární komunikace VII.
Investor: Masarykova univerzita, Jazyková a literární komunikace VII.
Zobrazeno: 25. 7. 2024 22:21