Detailed Information on Publication Record
2024
Čtenářské dílny na 2. stupni základních škol: strategie a výzvy
FOJTÍKOVÁ, PetraBasic information
Original name
Čtenářské dílny na 2. stupni základních škol: strategie a výzvy
Name in Czech
Čtenářské dílny na 2. stupni základních škol: strategie a výzvy
Name (in English)
Reading workshops at lower secondary schools: strategies and challenges
Authors
FOJTÍKOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
O dieťati, jazyku, literatúre. Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie, Prešov, Vydavatelstvo Prešovskej univerzity, 2024, 1339-3200
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
60206 Specific literatures
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
čtenářské dílny; čtenářská gramotnost; rozvoj čtenářských dovedností; literární výchova; kritické myšlení; čtenářská komunita
Keywords in English
reading workshops; reading literacy; development of reading skills; literary education; critical thinking; reading community
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 7/10/2024 18:14, Mgr. et Mgr. Petra Fojtíková
V originále
Článek v časopise registrovaném v mezinárodních databázích ERIH PLUS a CEEOL se zaměřuje na rozvoje čtenářských dovedností a zájmu o čtení u žáků na 2. stupni základních škol prostřednictvím čtenářských dílen. V článku se definují čtenářské dílny, zmiňují výzvy, kterým školy čelí při zavádění čtenářských dílen, nabízí přehled strategií na 2. stupni základních škol, zdůrazňuje důležitost rozvoje čtenářských dovedností a podpory spolupráce mezi školami, rodiči a městskými knihovnami, aby bylo možné dosáhnout pozitivních výsledků v oblasti čtenářství a čtenářské gramotnosti.
In English
The paper focuses on the development of reading skills and interest in reading among students in lower secondary schools through the implementation of reading workshops. The paper defines reading workshops, discusses challenges schools face when introducing them, provides an overview of strategies for lower secondary schools, emphasizes the importance of developing reading skills, and promotes cooperation between schools, parents, and municipal libraries in order to achieve positive outcomes in the field of reading and reading literacy.
Links
MUNI/A/1505/2023, interní kód MU |
|