Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{2410397, author = {Zounek, Jiří}, keywords = {Digital technologies;adolescents;learning;teachers;school;parents;genaration;research;theory}, language = {cze}, title = {Proč si generace (ne)rozumí? Digitální technologie v životě adolescentů, rodičů a učitelů}, url = {https://www.festivalfilozofie.cz/program/238-festivaly/program-festivalu-2024/hlavni-program/11-6-2024/504-zavislost-na-technologiich}, year = {2024} }
TY - SLIDE ID - 2410397 AU - Zounek, Jiří PY - 2024 TI - Proč si generace (ne)rozumí? Digitální technologie v životě adolescentů, rodičů a učitelů KW - Digital technologies;adolescents;learning;teachers;school;parents;genaration;research;theory UR - https://www.festivalfilozofie.cz/program/238-festivaly/program-festivalu-2024/hlavni-program/11-6-2024/504-zavislost-na-technologiich N2 - Digitální technologie se staly nedílnou součástí života lidí a mnohdy jsou již prakticky tak běžné, že jsou pro nás „neviditelné“. Přesto vyvolávají celou řadu otázek či dokonce sporů, ať už v rodinách nebo ve školách. Rodiče si myslí, že by se jejich děti měly učit z knih a nenechat se rozptylovat mobilem. Děti si myslí, že rodiče technologiím nerozumí, a proto jim je zakazují. Učitelé vnímají mobil jako rušivý prvek ve škole, ale žáci ho používají běžně mimo školu, tak proč ne ve škole? Takových situací bychom mohli vyjmenovat daleko více. Otázkou ale je, jak tyto rozdílné pohledy na využívání technologií vysvětlit. Skutečně jde o zcela odlišné pohledy na jedno téma? Je opravdu mladá generace úplně jiná? Jsou všichni mladí lidé zdatní ve využívání technologií? Tráví s technologiemi tolik času, že lze mluvit o závislosti na technologiích? V rámci vystoupení autor představí některé možnosti, jak uvažovat o digitálních technologiích v životě různých generací, v učení či v práci (základní) školy. Autor vychází z vlastních výzkumů, které realizoval v posledních letech, ale i z mezioborového studia problematiky. ER -
ZOUNEK, Jiří. \textit{Proč si generace (ne)rozumí? Digitální technologie v životě adolescentů, rodičů a učitelů}. 2024.
|