ZOUNEK, Jiří. Učení a vzdělávání dospělých ve světě digitálních technologií (Learning and adult education in a digital world). In Milada Rabušicová. Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy. Praha: Grada, 2024, p. 67-94. Pedagogika. ISBN 978-80-271-3914-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učení a vzdělávání dospělých ve světě digitálních technologií
Name (in English) Learning and adult education in a digital world
Authors ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Praha, Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy, p. 67-94, 28 pp. Pedagogika, 2024.
Publisher Grada
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-271-3914-9
Keywords (in Czech) digitální technologie;vzdělávání a učení dospělých;celoživotní učení;strategické dokumenty;AI;analytika učení
Keywords in English digital technologies;adult education and learning;lifelong learning;strategic documents;AI;learning analytics
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 16/7/2024 15:20.
Abstract
Cílem kapitoly je poskytnout vhled do tématu využívání digitálních technologií ve vzdělávání dospělých, částečně také v odborné přípravě a ve firemní sféře. Načrtnuta jsou obecnější témata, zejména s ohledem na problematiku lidského učení a kompetence člověka 21. století, včetně pohledu do budoucnosti digitálních technologií ve vzdělávání. Představeny jsou i mezinárodní strategické dokumenty a doporučení, které ukazují vize či směřování vzdělávání dospělých v příštích letech.
Abstract (in English)
The aim of the chapter is to provide an insight into the use of digital technologies in adult education, partly also in vocational training and the corporate sphere. More general topics are outlined, particularly about the issue of human learning and 21st-century competencies, including a view of the future digital technologies in education. International strategic documents and recommendations are also presented, showing the vision or direction of adult education in the coming years. *** Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) ***
PrintDisplayed: 18/7/2024 23:04