B 2023

Vztahová dimenze interprofesní spolupráce ve škole: případové studie

JANÍK, Tomáš, Lenka ĎULÍKOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Jan EGERLE et. al.

Basic information

Original name

Vztahová dimenze interprofesní spolupráce ve škole: případové studie

Name (in English)

The relational dimension of interprofessional collaboration in school: case studies

Authors

JANÍK, Tomáš, Lenka ĎULÍKOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Jan EGERLE, Jiří HAVEL, Alžběta JURASOVÁ, Ivana JŮZOVÁ, Petra RYŠKOVÁ and Teresa VICIANOVÁ

Edition

1. vyd. Brno, Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 51, 2023

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-280-0505-4

Keywords (in Czech)

interprofesni spolupráce; případová studie; vztahy; učitel; asistent pedagoga; speciální pedagog

Keywords in English

interprofessional collaboration; case study; relationships; teacher; teaching assistant; special educator

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 19/6/2024 12:12, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

Kniha je dalším příspěvkem k výzkumu interprofesní spolupráce ve škole. S využitím případových studií popisuje podoby vztahových dimenzí spolupráce mezi pedagogy. Sledovány byly vztahy začínajícího a zkušeného učitele, začínajícího učitele v tandemové výuce, dále vztahová dimenze spolupráce učitele s asistentem pedagoga a se speciálním pedagogem. Kniha nalezne své využití v přípravě pomáhajících profesionálů a při podpoře jejich profesního rozvoje.

In English

The book is a contribution to the research on interprofessional collaboration in schools, using case studies to highlight the relational dimensions of collaboration between teachers. The relationships of the novice and experienced teacher, the novice teacher in tandem teaching, and the relational dimension of teacher-teacher collaboration with the teaching assistant and special educator were examined. The book will find its use in the preparation of helping professionals and in supporting their professional development.

Links

MUNI/A/1229/2021, interní kód MU
Name: Podoby profesní spolupráce ve škole II - Vztahová dimenze spolupráce učitelů a pomáhajících profesí (Acronym: PPSV)
Investor: Masaryk University