Detailed Information on Publication Record
2023
Vztahová dimenze interprofesní spolupráce ve škole: případové studie
JANÍK, Tomáš, Lenka ĎULÍKOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Jan EGERLE et. al.Basic information
Original name
Vztahová dimenze interprofesní spolupráce ve škole: případové studie
Name (in English)
The relational dimension of interprofessional collaboration in school: case studies
Authors
JANÍK, Tomáš, Lenka ĎULÍKOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Jan EGERLE, Jiří HAVEL, Alžběta JURASOVÁ, Ivana JŮZOVÁ, Petra RYŠKOVÁ and Teresa VICIANOVÁ
Edition
1. vyd. Brno, Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 51, 2023
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-280-0505-4
Keywords (in Czech)
interprofesni spolupráce; případová studie; vztahy; učitel; asistent pedagoga; speciální pedagog
Keywords in English
interprofessional collaboration; case study; relationships; teacher; teaching assistant; special educator
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 19/6/2024 12:12, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Kniha je dalším příspěvkem k výzkumu interprofesní spolupráce ve škole. S využitím případových studií popisuje podoby vztahových dimenzí spolupráce mezi pedagogy. Sledovány byly vztahy začínajícího a zkušeného učitele, začínajícího učitele v tandemové výuce, dále vztahová dimenze spolupráce učitele s asistentem pedagoga a se speciálním pedagogem. Kniha nalezne své využití v přípravě pomáhajících profesionálů a při podpoře jejich profesního rozvoje.
In English
The book is a contribution to the research on interprofessional collaboration in schools, using case studies to highlight the relational dimensions of collaboration between teachers. The relationships of the novice and experienced teacher, the novice teacher in tandem teaching, and the relational dimension of teacher-teacher collaboration with the teaching assistant and special educator were examined. The book will find its use in the preparation of helping professionals and in supporting their professional development.
Links
MUNI/A/1229/2021, interní kód MU |
|