LAZAROVÁ, Bohumíra. Učící se dospělí: pohled vývojové psychologie a psychologie osobnosti (Adult learners: a developmental and personality psychology perspective). In Milada Rabušicová. Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy. 1st ed. Praha: Grada Publishing, 2024, p. 153 - 170. Pedagogika. ISBN 978-80-271-3914-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učící se dospělí: pohled vývojové psychologie a psychologie osobnosti
Name in Czech Učící se dospělí: pohled vývojové psychologie a psychologie osobnosti
Name (in English) Adult learners: a developmental and personality psychology perspective
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Praha, Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy, p. 153 - 170, 18 pp. Pedagogika, 2024.
Publisher Grada Publishing
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-271-3914-9
Keywords (in Czech) vývoj; vývojové teorie; učící se dospělý; připravenost k učení; self-efficacy
Keywords in English development; developmental theories; adult learner; readiness to learn; self-efficacy
Changed by Changed by: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Changed: 1/7/2024 09:15.
Abstract
Kapitola pojednává o vývojových teoriích s důrazem na psychologii dospělosti, motivaci a připravenosti dospělých k učení. Ve druhé části popisuje vybrané koncepty usnadňující procesy učení v dospělosti.
Abstract (in English)
The chapter discusses developmental theories with an emphasis on the psychology of adulthood, motivation, and the readiness of adults to learn. In the second part, selected concepts facilitating learning processes in adulthood are described.
PrintDisplayed: 15/7/2024 16:58