C 2024

Non-standard problems as a ressource to verifi multiplication understanding in primary school

NOVÁKOVÁ, Eva a Paola VIGHI

Základní údaje

Originální název

Non-standard problems as a ressource to verifi multiplication understanding in primary school

Autoři

NOVÁKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Paola VIGHI (380 Itálie)

Vydání

Rzeszów. Rzeszów, Educational Resources in the Mathematical Classroom, od s. 126–136, 11 s. 2024

Nakladatel

Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-83-8277-174-9

Klíčová slova anglicky

preconcept of multiplication; non-standard problems

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 7. 2024 07:58, PhDr. Eva Nováková, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper presents the results of a research focused on understanding of multiplication in primary school. An experiment was carried out simultaneously in Czech Republic and in Italy in two classes with pupils aged 8-9 years. Pupils solved two arithmetic tasks based on rectangular model of multiplication and we analyzed its role as a resource to promote multiplication understanding. Pupils' solutions were analyzed in detail during interviews and submitted worksheets.The results of the research show that suitable tasks can promote the transition from the additive to the multiplicative field.