2024
Non-standard problems as a ressource to verifi multiplication understanding in primary school
NOVÁKOVÁ, Eva a Paola VIGHIZákladní údaje
Originální název
Non-standard problems as a ressource to verifi multiplication understanding in primary school
Autoři
NOVÁKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Paola VIGHI (380 Itálie)
Vydání
Rzeszów. Rzeszów, Educational Resources in the Mathematical Classroom, od s. 126–136, 11 s. 2024
Nakladatel
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-83-8277-174-9
Klíčová slova anglicky
preconcept of multiplication; non-standard problems
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 7. 2024 07:58, PhDr. Eva Nováková, Ph.D.
Anotace
V originále
The paper presents the results of a research focused on understanding of multiplication in primary school. An experiment was carried out simultaneously in Czech Republic and in Italy in two classes with pupils aged 8-9 years. Pupils solved two arithmetic tasks based on rectangular model of multiplication and we analyzed its role as a resource to promote multiplication understanding. Pupils' solutions were analyzed in detail during interviews and submitted worksheets.The results of the research show that suitable tasks can promote the transition from the additive to the multiplicative field.