Detailed Information on Publication Record
2024
Jazykový tandem jako efektivní nástroj internacionalizace
REŠKOVÁ, IvanaBasic information
Original name
Jazykový tandem jako efektivní nástroj internacionalizace
Name (in English)
Language tandem as an effective tool for internationalisation
Authors
REŠKOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Internationalisation as a tool to support the study success of foreign students. Poděbrady. 2024
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
60202 Specific languages
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Language Centre
Keywords (in Czech)
čeština jako cizí jazyk; jazykový tandem; autonomní učení
Keywords in English
Czech as a foreign language; language tandem; autonomous learning
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 12/9/2024 10:41, PhDr. Ivana Rešková, Ph.D.
V originále
Příspěvek představí Jazykový tandem na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity, který má již několikaletou tradici. Tandemová výuka dokáže nenásilnou formou propojit zahraniční studenty s českými studenty z různých fakult a přináší oběma komunitám různé benefity. Na rozdíl od tradiční jazykové výuky se zde mnohem více mohou uplatnit individuální schopnosti účastníků, a to prostřednictvím přirozeného autonomního učení. Setkávání lidí z různých zemí neslouží jen k rozvoji komunikační jazykové kompetence, ale rovněž k vytvoření širšího povědomí o cizích jazycích a kulturách. V příspěvku budou představena nejen témata, s kterými tandemoví partneři pracují, ale i videoukázky z tandemových setkání a vyhodnocení zpětné vazby ze strany účastníků Jazykového tandemu.
In English
The paper will present the Language Tandem at the Faculty of Medicine of Masaryk University, which has a tradition of several years. Tandem teaching can connect foreign students with Czech students from different faculties in a non-violent way and brings various benefits to both communities. In contrast to traditional language teaching, the individual abilities of the participants can be used much more, through natural autonomous learning. Meeting people from different countries not only serves to develop communicative language competence, but also to create a wider awareness of foreign languages and cultures. The article will present not only the topics that tandem partners work with, but also video samples from tandem meetings and evaluation of feedback from Language Tandem participants.