Detailed Information on Publication Record
2024
Quid pro Quo: Making Peer Classroom Observations Mutually Beneficial
CHOVANCOVÁ, BarboraBasic information
Original name
Quid pro Quo: Making Peer Classroom Observations Mutually Beneficial
Name in Czech
Něco za něco: kolegiální náslechy a jak je udělat co nejefektivnější pro všechny zúčastněné
Name (in English)
Quid pro Quo: Making Peer Classroom Observations Mutually Beneficial
Authors
Edition
Mezinárodní konference IATEFL, 2024
Other information
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Keywords (in Czech)
další vzdělávní pedagogů; angličtina pro spedicické účely; kolegiání náslechy, vědomá praxe (mindfullness); pedagogika
Keywords in English
Personal Professional Development (PPD); English for Specific Purposes; peer observation; mindfulness; education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 18/7/2024 08:29, Mgr. Barbora Chovancová, Ph.D.
V originále
In many institutions, it is common practice for teachers to observe one another’s classes. The benefit for the observed is indisputable, but what can the observer glean from the experience? How can mindful and reflective observation lead to a washback on the observer’s own teaching? In this talk, I will show how to maximise the profit for the observer, too.
In Czech
Obsahem prezentace je sdílet nástroje a strategie, jak učinit kolegiální náslechy efektivní a užitečné nejen pro ty, kdo v dané hodině učí, ale i pro ty, kdo na náslech přicházejí. Zvláštní důraz je kladen na vědomý přístup k úkolu a na zajištění přenosu dobré praxe do další budoucí výuky učitele, který náslech prováděl (tzv washback effect).
In English
In many institutions, it is common practice for teachers to observe one another’s classes. The benefit for the observed is indisputable, but what can the observer glean from the experience? How can mindful and reflective observation lead to a washback on the observer’s own teaching? In this talk, I will show how to maximise the profit for the observer, too.