p 2024

Quid pro Quo: Making Peer Classroom Observations Mutually Beneficial

CHOVANCOVÁ, Barbora

Basic information

Original name

Quid pro Quo: Making Peer Classroom Observations Mutually Beneficial

Name in Czech

Něco za něco: kolegiální náslechy a jak je udělat co nejefektivnější pro všechny zúčastněné

Name (in English)

Quid pro Quo: Making Peer Classroom Observations Mutually Beneficial

Edition

Mezinárodní konference IATEFL, 2024

Other information

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Keywords (in Czech)

další vzdělávní pedagogů; angličtina pro spedicické účely; kolegiání náslechy, vědomá praxe (mindfullness); pedagogika

Keywords in English

Personal Professional Development (PPD); English for Specific Purposes; peer observation; mindfulness; education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 18/7/2024 08:29, Mgr. Barbora Chovancová, Ph.D.

Abstract

V originále

In many institutions, it is common practice for teachers to observe one another’s classes. The benefit for the observed is indisputable, but what can the observer glean from the experience? How can mindful and reflective observation lead to a washback on the observer’s own teaching? In this talk, I will show how to maximise the profit for the observer, too.

In Czech

Obsahem prezentace je sdílet nástroje a strategie, jak učinit kolegiální náslechy efektivní a užitečné nejen pro ty, kdo v dané hodině učí, ale i pro ty, kdo na náslech přicházejí. Zvláštní důraz je kladen na vědomý přístup k úkolu a na zajištění přenosu dobré praxe do další budoucí výuky učitele, který náslech prováděl (tzv washback effect).