k 2024

Mapa profesního rozvoje studentů učitelství

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Lucie ŠKARKOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ, Jan NEHYBA, Michaela SPURNÁ et. al.

Basic information

Original name

Mapa profesního rozvoje studentů učitelství

Name (in English)

Professional Development Map for Student Teachers

Edition

Otevřená výzva, III. ročník, 2024

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

profesní rozvoj; sebehodnoticí kompetenc

Keywords in English

proffessional development, self-assessment competence
Změněno: 23/7/2024 14:34, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.

Abstract

V originále

Byl prezentován výsledek projektu MU OTVŘ-4115721570 Mapa profesního rozvoje studentů a metodika práce s ní. Mapa profesního rozvoje představuje jádrové výstupy předmětů učitelské propedeutiky a didaktiky geografie, které jsou předmětem sebehodnocení studentů v průběhu semestrů studia. Sebehodnocení slouží ke zmapování silných a slabých stránek, pojmenování pokroku a zacílení studenta k dalšímu rozvoji.

In English

The result of the project "Professional Development Map for Student Teachers" and its working methodology was presented. The Professional Development Map represents the core outputs of the subjects in teacher training and geography didactics, which are subject to student self-assessment throughout the semesters of study. Self-assessment is used to map strengths and weaknesses, identify progress, and guide students towards further development.