Detailed Information on Publication Record
2024
Mapa profesního rozvoje studentů učitelství
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Lucie ŠKARKOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ, Jan NEHYBA, Michaela SPURNÁ et. al.Basic information
Original name
Mapa profesního rozvoje studentů učitelství
Name (in English)
Professional Development Map for Student Teachers
Authors
Edition
Otevřená výzva, III. ročník, 2024
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
profesní rozvoj; sebehodnoticí kompetenc
Keywords in English
proffessional development, self-assessment competence
Změněno: 23/7/2024 14:34, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
V originále
Byl prezentován výsledek projektu MU OTVŘ-4115721570 Mapa profesního rozvoje studentů a metodika práce s ní. Mapa profesního rozvoje představuje jádrové výstupy předmětů učitelské propedeutiky a didaktiky geografie, které jsou předmětem sebehodnocení studentů v průběhu semestrů studia. Sebehodnocení slouží ke zmapování silných a slabých stránek, pojmenování pokroku a zacílení studenta k dalšímu rozvoji.
In English
The result of the project "Professional Development Map for Student Teachers" and its working methodology was presented. The Professional Development Map represents the core outputs of the subjects in teacher training and geography didactics, which are subject to student self-assessment throughout the semesters of study. Self-assessment is used to map strengths and weaknesses, identify progress, and guide students towards further development.