ŠVANDOVÁ, Tereza. Neznalost jazyka (ne)omlouvá? (Does language ignorance provide and excuse or not?). In Neznalost jazyka (ne)omlouvá? Praha: Educa Publishing, s. r. o., 2024, p. 43-47. Sport. ISSN 2788-287X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Neznalost jazyka (ne)omlouvá?
Name in Czech Neznalost jazyka (ne)omlouvá?
Name (in English) Does language ignorance provide and excuse or not?
Authors ŠVANDOVÁ, Tereza.
Edition Praha, Neznalost jazyka (ne)omlouvá? p. 43-47, 5 pp. Sport, 2024.
Publisher Educa Publishing, s. r. o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Popularizing texts and activities
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW webová stránka časopisu
Organization unit Faculty of Education
ISSN 2788-287X
Keywords (in Czech) jazyk, čeština, jazykové úrovně, SERRJ, jazyková podpora, vzdělávání, cizinci, žáci s odlišným mateřským jazykem, škola
Keywords in English language, Czech, language levels, SERRJ, language support, education, foreigners, pupils with a different mother tongue, school
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Tereza Švandová, učo 426146. Changed: 24/7/2024 20:14.
Abstract
Vzdělávání žáků bez znalosti češtiny se stalo za poslední dva roky v českém školství velmi diskutovanou otázkou. Jak se český vzdělávací systém staví k uprchlíkům a dalším cizincům, jaké výhody jim poskytuje a jaké zdi staví? A kdo pomůže pedagogům?
Abstract (in English)
The education of pupils without knowledge of the Czech language has become a much-discussed issue in Czech education over the past two years. How does the Czech education system treat refugees and other foreigners, what advantages does it provide them and what walls does it build? And who will help educators?
PrintDisplayed: 4/10/2024 21:17