a 2024

Rodičovské praktiky v rámci podpory rozvoje čtenářské pregramotnosti u dětí v předškolním věku

HŘAVOVÁ, Aneta

Základní údaje

Originální název

Rodičovské praktiky v rámci podpory rozvoje čtenářské pregramotnosti u dětí v předškolním věku

Název česky

Rodičovské praktiky v rámci podpory rozvoje čtenářské pregramotnosti u dětí v předškolním věku

Název anglicky

Parenting practices in the framework of supporting the development of pre-literacy in preschool children

Autoři

HŘAVOVÁ, Aneta

Vydání

Mateřská škola jako dílna lidskosti aneb předškolní vzdělávání v novém tisíciletí. 2024

Další údaje

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Klíčová slova česky

čtenářská pregramotnost, předškolní věk, rodina

Klíčová slova anglicky

reading preliteracy, preschool age, family
Změněno: 25. 7. 2024 11:43, Mgr. Aneta Hřavová

Anotace

ORIG CZ EN

V originále

Studie je součástí disertační práce, která se zabývá podporou rozvoje čtenářské pregramotnosti v rodině předškolních dětí a v mateřské škole. Cílem této studie bylo zjistit, jaké jsou rodičovské praktiky, které ovlivňují rozvoj čtenářské pregramotnosti u jejich dětí v předškolním věku. V tomto příspěvku se zaměřuji na prostředí rodiny. Pro tyto účely byla využita kombinace výzkumných metod –vedení deníku rodiči a rozhovor. V tomto příspěvku seznamuji s výsledky rozhovorů v komparaci s výsledky z analýzy deníků. Z výsledků vyplynulo, že rozdíly mezi praktikami rodičů jsou patrné, přesto je domácí předčítání u všech rodičů dominantní aktivitou, díky které rodiče podporují rozvoj čtenářské pregramotnosti u svých dětí.. V závěru práce uvažuji nad možnými souvislostmi těchto výzkumných zjištění.

Česky

Studie je součástí disertační práce, která se zabývá podporou rozvoje čtenářské pregramotnosti v rodině předškolních dětí a v mateřské škole. Cílem této studie bylo zjistit, jaké jsou rodičovské praktiky, které ovlivňují rozvoj čtenářské pregramotnosti u jejich dětí v předškolním věku. V tomto příspěvku se zaměřuji na prostředí rodiny. Pro tyto účely byla využita kombinace výzkumných metod –vedení deníku rodiči a rozhovor. V tomto příspěvku seznamuji s výsledky rozhovorů v komparaci s výsledky z analýzy deníků. Z výsledků vyplynulo, že rozdíly mezi praktikami rodičů jsou patrné, přesto je domácí předčítání u všech rodičů dominantní aktivitou, díky které rodiče podporují rozvoj čtenářské pregramotnosti u svých dětí.. V závěru práce uvažuji nad možnými souvislostmi těchto výzkumných zjištění.
Zobrazeno: 11. 11. 2024 08:43