E 2024

Elzbieta Grosseová / Maraton

MRÁZOVÁ, Martina

Základní údaje

Originální název

Elzbieta Grosseová / Maraton

Název anglicky

Elzbieta Grosseová / Marathon

Vydání

2024

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání (zogranizování) výstavy (s/bez krit. katal.)

Obor

60401 Arts, Art history

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Klíčová slova anglicky

Elzbieta Grosseová; art; sculpture; ceramic; Marathon; polish artist; czech artist
Změněno: 30. 7. 2024 11:25, Mgr. et Mgr. Martina Mrázová

Anotace

V originále

Elżbieta Grosseová je jednou z mála sochařek, které se v českém prostředí dlouhodobě vyjadřují prostřednictvím keramických hmot. V její tvorbě se spojuje technická dokonalost sochařské práce a konstruktivní cítění formy s otázkami paměti, osudovosti a křehkosti lidské existence ve vztahu k obecnějším otázkám přírodních zákonitostí. Objekty z cyklu Maraton, které vznikaly v posledních dvou letech, vzešly z autorčiny představy světa, jehož energie je spjatá s nezadržitelným pohybem hmot. Minimalisticky pojatá instalace jednoduchých kónických objektů, které mohou svým zalomením evokovat pohyb lidských nohou, je metaforickým vyjádřením temporality lidského života a neuchopitelnosti přítomného okamžiku, neustále těkajícího mezi minulostí a budoucností. K výstavě vychází katalog s texty Martiny Mrázové, Iwony Siewierské a Elżbiety Grosseové.

Anglicky

Elżbieta Grosseová is one of the few sculptors who have long expressed themselves in the Czech environment through ceramic materials. Her work combines the technical perfection of sculptural work and a constructive sense of form with questions of memory, fate and the fragility of human existence in relation to more general questions of natural laws. The objects from the Marathon series, created in the last two years, emerged from the artist's idea of a world whose energy is linked to the unstoppable movement of matter. The minimalist installation of simple conical objects, which can evoke the movement of human feet by their folding, is a metaphorical expression of the temporality of human life and the elusiveness of the present moment, constantly flitting between the past and the future. The exhibition is accompanied by a catalogue with texts by Martina Mrázová, Iwona Siewierská and Elżbieta Grosseová.