Detailed Information on Publication Record
2024
Hodní dovnitř, zlobiví ven? Aneb arcibiskup a revize RVP
ŠVANDOVÁ, TerezaBasic information
Original name
Hodní dovnitř, zlobiví ven? Aneb arcibiskup a revize RVP
Name in Czech
Hodní dovnitř, zlobiví ven? Aneb arcibiskup a revize RVP
Name (in English)
Nice in, naughty out? Or the Archbishop and revision of the RVP
Authors
ŠVANDOVÁ, Tereza
Edition
online, Hodní dovnitř, zlobiví ven? Aneb arcibiskup a revize RVP, 2024
Publisher
Educa Magazín
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Popularizační texty a aktivity
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
revize RVP, české školství, vzdělávání, škola, podpora
Keywords in English
revision of RVP, Czech education, education, school, support
Změněno: 5/8/2024 17:41, Mgr. et Mgr. Tereza Švandová
V originále
Píše se rok 2024 a revize Rámcového vzdělávacího programu (RVP) pro základní a předškolní vzdělávání se těší v ČR velkému zájmu. Stranou komentářů nezůstal ani katolická církev. Připomínky arcibiskupa Jana Graubnera zveřejnilo v plném znění na své webové stránce Pražské arcibiskupství 27. června 2024. Arcibiskup v nich kritizuje pojetí obsahu revidovaného RVP, vybraná průřezová témata, užívání umělé inteligence i nemožnost vyloučení problematických žáků ze školy. Co lze považovat za rozumný pohled a co za tvrzení porušující Listinu základních práv a svobod?
In English
It is 2024 and the revision of the Framework Education Program for basic and preschool education is enjoying great interest in the Czech Republic. The Catholic Church did not remain a party to the comments either. The comments of Archbishop Jan Graubner were published in full on their website by the Prague Archbishopric on June 27, 2024. In them, the Archbishop criticizes the concept of the content of the revised RVP, selected cross-cutting topics, the use of artificial intelligence and the impossibility of expelling problematic pupils from school. What can be considered a reasonable view, and what can be considered a claim that violates the Charter of Fundamental Rights and Freedoms?