W 2022

Konstruktivistické přístupy ve výuce při rozvíjení čtenářské gramotnosti

NAJVAROVÁ, Veronika

Basic information

Original name

Konstruktivistické přístupy ve výuce při rozvíjení čtenářské gramotnosti

Name in Czech

Konstruktivistické přístupy ve výuce při rozvíjení čtenářské gramotnosti

Name (in English)

Constructivist approaches to teaching reading literacy

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

konstruktivistické přístupy, čtenářská gramotnost

Keywords in English

constructivist approaches, reading literacy
Změněno: 6/9/2024 09:31, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Abstract

V originále

Workshop byl určen pro učitele mateřských škol a 1. stupně základních škol. Účastníkům byly představeny postupy pro rozvíjení čtenářské gramotnosti v konstruktivistickém pojetí. Toto pojetí vychází především ze skupinové práce a kooperativních činností dětí, individuální práce s textem a vytváření vlastního porozumění obsahu čteného. Účastníkům byly představeny pomůcky, jako např. čtenářské kostky.

In English

The workshop was designed for kindergarten teachers and primary school teachers. The participants were presented with procedures for developing literacy in a constructivist approach. This concept is based primarily on group work and cooperative activities of children, individual work with the text and creating their own understanding of the content of what they read. The participants were introduced to tools such as reading cubes.