Detailed Information on Publication Record
2022
Konstruktivistické přístupy ve výuce při rozvíjení čtenářské gramotnosti
NAJVAROVÁ, VeronikaBasic information
Original name
Konstruktivistické přístupy ve výuce při rozvíjení čtenářské gramotnosti
Name in Czech
Konstruktivistické přístupy ve výuce při rozvíjení čtenářské gramotnosti
Name (in English)
Constructivist approaches to teaching reading literacy
Authors
Edition
2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
konstruktivistické přístupy, čtenářská gramotnost
Keywords in English
constructivist approaches, reading literacy
Změněno: 6/9/2024 09:31, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
V originále
Workshop byl určen pro učitele mateřských škol a 1. stupně základních škol. Účastníkům byly představeny postupy pro rozvíjení čtenářské gramotnosti v konstruktivistickém pojetí. Toto pojetí vychází především ze skupinové práce a kooperativních činností dětí, individuální práce s textem a vytváření vlastního porozumění obsahu čteného. Účastníkům byly představeny pomůcky, jako např. čtenářské kostky.
In English
The workshop was designed for kindergarten teachers and primary school teachers. The participants were presented with procedures for developing literacy in a constructivist approach. This concept is based primarily on group work and cooperative activities of children, individual work with the text and creating their own understanding of the content of what they read. The participants were introduced to tools such as reading cubes.