SÝKOROVÁ, Kateřina. Komunikační strategie úspěšných žáků v řečové dovednosti mluvení (Good Language Learners’ Communication Strategies in Speaking as a Language Skill). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 182 pp. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe 15. ISBN 978-80-280-0497-2. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0497-2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikační strategie úspěšných žáků v řečové dovednosti mluvení
Name (in English) Good Language Learners’ Communication Strategies in Speaking as a Language Skill
Authors SÝKOROVÁ, Kateřina.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 182 pp. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe 15, 2023.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-280-0497-2
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0497-2023
Keywords (in Czech) komunikační strategie, úspěšní žáci, řečová dovednost mluvení, nižší sekundární stupeň vzdělávání, angličtina jako cizí jazyk
Keywords in English communication strategies, good language learners, speaking as a language skill, lower secondary education, English as a foreign language
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 9/9/2024 10:28.
Abstract
V didaktice cizích jazyků je všemi oblastmi napříč skloňovaný termín komunikační kompetence. Jednu složku komunikační kompetence tvoří strategická kompetence, pro kterou je stěžejní užívání komunikačních strategiích. Právě komunikační strategie jsou ústředním tématem této publikace, konkrétně jejich používání úspěšnými žáky na konci nižšího sekundárního vzdělání při mluvení v angličtině. Publikace je vhodná jak pro didaktiky cizích jazyků, tak pro učitele či rodiče, kteří se zajímají o oblast mluvení v cizím jazyce a usilují o rozvoj úspěšných žáků. Nejen jim jsou doporučeny různé metody práce s těmito žáky, včetně zvyšování povědomí o komunikačních strategiích a podporování žákovské autonomie.
Abstract (in English)
The term "communication competence" appears across all the fields of foreign language didactics. One part of communication competence is strategic competence, which is particularly characterized by the use of communication strategies. Communication strategies are the main topic of this book, specifically their use by successful language learners at the end of lower secondary education in EFL speaking. The book is suitable for foreign language methodologists as well as for teachers or parents interested in foreign-language speaking and successful language learners’ progress. Suitable methods in their further development are also recommended including communication strategies awareness and learners’ autonomy.
PrintDisplayed: 5/10/2024 01:18