Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{2430897, author = {Kunc, Josef and Novotná, Markéta and Križan, František and Vavřenová, Šárka}, booktitle = {Výroční konference ČGS 2024 v Ústí nad Labem}, keywords = {retail agglomeration; consumers; attractiveness; preferences; competitive environment; Brno; Czech Republic}, language = {cze}, title = {Atraktivita maloobchodní aglomerace a spotřebitelské preference : příklad města Brna}, url = {https://konference.geography.cz/}, year = {2024} }
TY - CONF ID - 2430897 AU - Kunc, Josef - Novotná, Markéta - Križan, František - Vavřenová, Šárka PY - 2024 TI - Atraktivita maloobchodní aglomerace a spotřebitelské preference : příklad města Brna KW - retail agglomeration KW - consumers KW - attractiveness KW - preferences KW - competitive environment KW - Brno KW - Czech Republic UR - https://konference.geography.cz/ N2 - S narůstající konkurencí na trhu maloobchodu a rostoucím trendem online nakupování je pro maloobchodníky stále důležitější hledat způsoby, jak se odlišit a udržet konkurenceschopnost. Jedním z přístupů k dosažení tohoto cíle je formování a fungování v maloobchodních aglomeracích, které přinášejí synergické výhody a atraktivní prostředí pro spotřebitele i prodejce. Cílem příspěvku je identifikace, komparace a interpretace faktorů, které činí maloobchodní aglomerace atraktivními pro zákazníky. Na základě teoretických přístupů a dalších obdobných studií mimo prostor České republiky jsou zjištění aplikována na konkrétní případovou studii, maloobchodní aglomeraci ve městě Brně: Centrum města, OC Dornych a NC Galerie Vaňkovka. Tato oblast nabízí široké spektrum zboží a služeb na relativně malé ploše a jedná se o unikátní nákupní oblast národního významu v České republice, která propojuje historické centrum s vyhlášeným a velmi exponovaným nákupním centrem. Dotazníkové šetření (N=804) odhalilo, že pro zákazníky jsou nejatraktivnější časová dostupnost (většina respondentů má oblast dostupnou do 30 minut), vynikající dostupnost MHD a různorodost obchodů. Na druhé straně se snesla kritika na možnosti parkování, atmosféru a prostorovou orientaci. Další podněty ke zvýšení atraktivity nákupní aglomerace směřovaly k rekonstrukce podchodu, který spojuje historické centrum s OC Dornych NC Galerie Vaňkovka, umístění přehledných směrovek či aplikací pro prostorovou orientaci. Celkově lze konstatovat, že maloobchodní aglomerace poskytují výhody jak pro zákazníky, tak pro obchodníky, a jsou klíčovým prvkem v konkurenčním prostředí maloobchodu. Pro dosažení úspěchu je však nezbytné pečlivě analyzovat demografické charakteristiky a preference cílového trhu a přizpůsobit maloobchodní strategie tomuto poznání. ER -
KUNC, Josef, Markéta NOVOTNÁ, František KRIŽAN and Šárka VAVŘENOVÁ. Atraktivita maloobchodní aglomerace a spotřebitelské preference : příklad města Brna (Retail agglomeration attractiveness and consumer preferences : the case of Brno city). In \textit{Výroční konference ČGS 2024 v Ústí nad Labem}. 2024.
|