Detailed Information on Publication Record
2024
AI nástroje pro učitelskou praxi
CHUDOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
AI nástroje pro učitelskou praxi
Name (in English)
AI Tools for Teaching
Authors
Edition
2024
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Language Centre
Keywords (in Czech)
AI nástroje; generativní umělá inteligence; zpracování dat; tvorba materiálů; hodnocení studentů; podpora výuky; promptování
Keywords in English
AI tools; generative artificial intelligence; data processing; material creation; student assessment; teaching support; prompting
Změněno: 25/9/2024 08:30, Mgr. Kateřina Chudová
V originále
V tomto workshopu se podělím o osvědčené postupy a své zkušenosti s využíváním generativní umělé inteligence, jako je například ChatGPT, Gemini, Mistral, Claude, nástroje pro generování obrázků, zpracování dat, hudby či videí. Společně se zaměříme na to, jak mohou učitelé tyto nástroje efektivně využívat ve své každodenní praxi, ať už pro přípravu materiálů, hodnocení studentů či podporu výuky. Ukážeme si, jak si vybrat vhodný nástroj pro konkrétní potřebu, jak efektivně formulovat zadání (prompt), aby nám AI poskytla nejlepší výsledky, a jak generativní nástroje integrovat do práce učitele a výuky.
In English
In this workshop, I will share best practices and my experience with using generative artificial intelligence tools such as ChatGPT, Gemini, Mistral, Claude, as well as tools for image generation, data processing, music, and video generation. We will focus on how teachers can effectively utilize these tools in their daily practice, whether for material preparation, student assessment, or teaching support. We will explore how to choose the right tool for a specific need, how to efficiently formulate prompts to get the best results from AI, and how to integrate generative tools into teaching and classroom work.