W 2024

AI nástroje pro učitelskou praxi

CHUDOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

AI nástroje pro učitelskou praxi

Name (in English)

AI Tools for Teaching

Edition

2024

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Language Centre

Keywords (in Czech)

AI nástroje; generativní umělá inteligence; zpracování dat; tvorba materiálů; hodnocení studentů; podpora výuky; promptování

Keywords in English

AI tools; generative artificial intelligence; data processing; material creation; student assessment; teaching support; prompting
Změněno: 25/9/2024 08:30, Mgr. Kateřina Chudová

Abstract

V originále

V tomto workshopu se podělím o osvědčené postupy a své zkušenosti s využíváním generativní umělé inteligence, jako je například ChatGPT, Gemini, Mistral, Claude, nástroje pro generování obrázků, zpracování dat, hudby či videí. Společně se zaměříme na to, jak mohou učitelé tyto nástroje efektivně využívat ve své každodenní praxi, ať už pro přípravu materiálů, hodnocení studentů či podporu výuky. Ukážeme si, jak si vybrat vhodný nástroj pro konkrétní potřebu, jak efektivně formulovat zadání (prompt), aby nám AI poskytla nejlepší výsledky, a jak generativní nástroje integrovat do práce učitele a výuky.

In English

In this workshop, I will share best practices and my experience with using generative artificial intelligence tools such as ChatGPT, Gemini, Mistral, Claude, as well as tools for image generation, data processing, music, and video generation. We will focus on how teachers can effectively utilize these tools in their daily practice, whether for material preparation, student assessment, or teaching support. We will explore how to choose the right tool for a specific need, how to efficiently formulate prompts to get the best results from AI, and how to integrate generative tools into teaching and classroom work.