2024
Úvod do dějin umění v učitelství dějepisu základní školy
ŠTĚPÁNEK, KamilZákladní údaje
Originální název
Úvod do dějin umění v učitelství dějepisu základní školy
Název česky
Úvod do dějin umění v učitelství dějepisu základní školy
Název anglicky
Introduction to the history of art in primary school history teaching
Autoři
Vydání
1. vydání. 90 s. 2024
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-280-0616-7
Klíčová slova česky
dějiny architektury; dějiny výtvarného umění; výuka dějepisu základní školy; didaktika dějepisu; metodika dějepisu; vysokoškolská učebnice
Klíčová slova anglicky
History of architecture; history of art; teaching history in primary school; didactics of history; methodology of history; university textbook
Štítky
Změněno: 15. 1. 2025 13:23, Bc. Jiří Hotárek
V originále
Příručka je určena jako úvodní text posluchačům vysokoškolského studia učitelství dějepisu pro základní (respektive střední školy) i všem učitelům dějepisu včetně širšího čtenářského publika. Studujícím otvírá cestu nejen k dalšímu vzdělávání prostřednictvím podrobnějších kvalitních textů, vizuálních médií, ale i k jejich přímé konfrontaci s originálními uměleckými objekty v terénu. Na rozdíl od stávající nabídky obdobných informačních zdrojů si klade za cíl stanovit minimální hranici nezbytné faktografie, časoprostorových dat, pojmů a souvislostí potřebnou k zjednodušenému uchopení problematiky i přípravu a organizaci pedagogické praxe. Závěrečné části jsou proto pojaty jako didakticko-metodický text, využitelný při věkově přiměřené edukaci v dějepisné výuce.
Česky
Příručka je určena jako úvodní text posluchačům vysokoškolského studia učitelství dějepisu pro základní (respektive střední školy) i všem učitelům dějepisu včetně širšího čtenářského publika. Studujícím otvírá cestu nejen k dalšímu vzdělávání prostřednictvím podrobnějších kvalitních textů, vizuálních médií, ale i k jejich přímé konfrontaci s originálními uměleckými objekty v terénu. Na rozdíl od stávající nabídky obdobných informačních zdrojů si klade za cíl stanovit minimální hranici nezbytné faktografie, časoprostorových dat, pojmů a souvislostí potřebnou k zjednodušenému uchopení problematiky i přípravu a organizaci pedagogické praxe. Závěrečné části jsou proto pojaty jako didakticko-metodický text, využitelný při věkově přiměřené edukaci v dějepisné výuce.