B 2024

Úvod do dějin umění v učitelství dějepisu základní školy

ŠTĚPÁNEK, Kamil

Základní údaje

Originální název

Úvod do dějin umění v učitelství dějepisu základní školy

Název česky

Úvod do dějin umění v učitelství dějepisu základní školy

Název anglicky

Introduction to the history of art in primary school history teaching

Vydání

1. vydání. 90 s. 2024

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-280-0616-7

Klíčová slova česky

dějiny architektury; dějiny výtvarného umění; výuka dějepisu základní školy; didaktika dějepisu; metodika dějepisu; vysokoškolská učebnice

Klíčová slova anglicky

History of architecture; history of art; teaching history in primary school; didactics of history; methodology of history; university textbook

Štítky

Změněno: 15. 1. 2025 13:23, Bc. Jiří Hotárek

Anotace

V originále

Příručka je určena jako úvodní text posluchačům vysokoškolského studia učitelství dějepisu pro základní (respektive střední školy) i všem učitelům dějepisu včetně širšího čtenářského publika. Studujícím otvírá cestu nejen k dalšímu vzdělávání prostřednictvím podrobnějších kvalitních textů, vizuálních médií, ale i k jejich přímé konfrontaci s originálními uměleckými objekty v terénu. Na rozdíl od stávající nabídky obdobných informačních zdrojů si klade za cíl stanovit minimální hranici nezbytné faktografie, časoprostorových dat, pojmů a souvislostí potřebnou k zjednodušenému uchopení problematiky i přípravu a organizaci pedagogické praxe. Závěrečné části jsou proto pojaty jako didakticko-metodický text, využitelný při věkově přiměřené edukaci v dějepisné výuce.

Česky

Příručka je určena jako úvodní text posluchačům vysokoškolského studia učitelství dějepisu pro základní (respektive střední školy) i všem učitelům dějepisu včetně širšího čtenářského publika. Studujícím otvírá cestu nejen k dalšímu vzdělávání prostřednictvím podrobnějších kvalitních textů, vizuálních médií, ale i k jejich přímé konfrontaci s originálními uměleckými objekty v terénu. Na rozdíl od stávající nabídky obdobných informačních zdrojů si klade za cíl stanovit minimální hranici nezbytné faktografie, časoprostorových dat, pojmů a souvislostí potřebnou k zjednodušenému uchopení problematiky i přípravu a organizaci pedagogické praxe. Závěrečné části jsou proto pojaty jako didakticko-metodický text, využitelný při věkově přiměřené edukaci v dějepisné výuce.

Anglicky

The handbook is intended as an introductory text for students of university studies of history teaching for primary (or secondary schools) and for all history teachers, including a wider readership. It not only opens the way for students to further their education through more detailed, high-quality texts and visual media, but also to confront them directly with original art objects in the field. In contrast to the existing offer of similar information sources, it aims to establish the minimum level of necessary factography, spatio-temporal data, concepts and contexts needed to simplify the grasp of the subject matter and the preparation and organization of pedagogical practice. The final parts are therefore conceived as a didactic-methodological text, usable in age-appropriate education in history teaching.