2024
Analyzing the Variances in Two Test Administration Modes: Time for a change in the assessment paradigm?
NEPIVODOVÁ, Linda a Simona KALOVÁZákladní údaje
Originální název
Analyzing the Variances in Two Test Administration Modes: Time for a change in the assessment paradigm?
Název česky
Analýza rozdílů mezi dvěma způsoby administrace testů: Je čas na změnu paradigmatu hodnocení?
Autoři
Vydání
45th Language Testing Research Colloquium 2024, REFORMING LANGUAGE ASSESSMENT SYSTEMS, REFORMING LANGUAGE ASSESSMENT RESEARCH, July 1-5, 2024, Innsbruck, 2024
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
administrace testů; jazykové testy; akademická integrita
Klíčová slova anglicky
test administration; language tests; academic integrity
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 2. 2025 13:53, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper investigates the impact of computer-based language achievement tests in supervised and unsupervised settings. The study addresses the challenges and changes prompted by the shift to unsupervised testing and their consequences. A noticeable score discrepancy emerged between supervised on-site and unsupervised off-site tests, raising concerns about academic integrity. In a mixed-method study, student scores were analysed across supervised and unsupervised settings, accompanied by a questionnaire surveying student preferences and perceptions regarding the two modes. The paper highlights the heightened risk to academic integrity in tests administered in unsupervised settings, with students admitting to dishonest behaviour. These results indicate that testing in unsupervised conditions needs to be carefully considered and measures must be taken to prevent cheating.
Návaznosti
MUNI/A/1328/2023, interní kód MU |
|