2024
Role a perspektivy učebnic ve výuce dějepisu a základů společenských věd
FASORA, Lukáš a Milan ŘEPAZákladní údaje
Originální název
Role a perspektivy učebnic ve výuce dějepisu a základů společenských věd
Název česky
Role a perspektivy učebnic ve výuce dějepisu a základů společenských věd
Název anglicky
The role and perspectives of textbooks in the teaching of history and social studies
Autoři
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 38 s. 2024
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor
60101 History
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN
978-80-280-0651-8
Klíčová slova česky
učebnice; středoškolský dějepis a základy společenských věd; perspektivy
Klíčová slova anglicky
textbooks; teaching history and social studies; perspectives
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 20. 3. 2025 15:02, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Sborník uvozují dva koncepčně orientované texty; přinášejí mimo jiné zamyšlení nad edukační tradicí učebnice v českém a slovenském prostředí. Následuje specifická, ovšem neméně důležitá reflexe ze strany těch, kdo se podílejí na vydávání učebnic v nakladatelstvích. Hana Glombová, Jan Dvořák a Stanislav Velčev přitom zprostředkovali konkrétní zkušenost s vytvářením učebnicové řady Dějepis pro střední školy v brněnském nakladatelství Didaktis a doplnili ji o zpětné hodnocení tohoto projektu. Vlastní jádro předkládaného souboru představují příspěvky z praxe – tedy učitelů a učitelek a jejich vztahu k učebnicím.
Anglicky
The collection opens with two conceptually focused texts, which include reflections on the educational tradition of textbooks in the Czech and Slovak contexts. This is followed by an equally significant contribution from those involved in textbook publishing, sharing their concrete experiences in creating the History for Secondary Schools series at the Brno-based Didaktis publishing house, along with a retrospective evaluation of the project. The core of the collection consists of contributions from teachers, focusing on their relationship with textbooks and insights from classroom practice.