s 2024

Role a perspektivy učebnic ve výuce dějepisu a základů společenských věd

FASORA, Lukáš a Milan ŘEPA

Základní údaje

Originální název

Role a perspektivy učebnic ve výuce dějepisu a základů společenských věd

Název česky

Role a perspektivy učebnic ve výuce dějepisu a základů společenských věd

Název anglicky

The role and perspectives of textbooks in the teaching of history and social studies

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 38 s. 2024

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Obor

60101 History

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-280-0651-8

Klíčová slova česky

učebnice; středoškolský dějepis a základy společenských věd; perspektivy

Klíčová slova anglicky

textbooks; teaching history and social studies; perspectives

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 20. 3. 2025 15:02, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Sborník uvozují dva koncepčně orientované texty; přinášejí mimo jiné zamyšlení nad edukační tradicí učebnice v českém a slovenském prostředí. Následuje specifická, ovšem neméně důležitá reflexe ze strany těch, kdo se podílejí na vydávání učebnic v nakladatelstvích. Hana Glombová, Jan Dvořák a Stanislav Velčev přitom zprostředkovali konkrétní zkušenost s vytvářením učebnicové řady Dějepis pro střední školy v brněnském nakladatelství Didaktis a doplnili ji o zpětné hodnocení tohoto projektu. Vlastní jádro předkládaného souboru představují příspěvky z praxe – tedy učitelů a učitelek a jejich vztahu k učebnicím.

Anglicky

The collection opens with two conceptually focused texts, which include reflections on the educational tradition of textbooks in the Czech and Slovak contexts. This is followed by an equally significant contribution from those involved in textbook publishing, sharing their concrete experiences in creating the History for Secondary Schools series at the Brno-based Didaktis publishing house, along with a retrospective evaluation of the project. The core of the collection consists of contributions from teachers, focusing on their relationship with textbooks and insights from classroom practice.