2025
Support for Collegiality in Schools. A Handbook
LAZAROVÁ, Bohumíra; Milan POL; Marita KROIČA; Eoghan GALLAGHER; Alexandria PEARS et. al.Základní údaje
Originální název
Support for Collegiality in Schools. A Handbook
Název česky
Podpora kolegiality ve školách. Příručka
Autoři
LAZAROVÁ, Bohumíra; Milan POL; Marita KROIČA; Eoghan GALLAGHER; Alexandria PEARS; Elena XENI; Inta BARANOVSKA; Suzanne OTT; Erik ŠEJNA; Berika SHUKAKIDZE; Khatia MATKAVA; Giorgi URCHUKHISHVILI; Nino BEGLARASHVILI; Inga KRIPŠĒVICA a Signe NEIMANE
Vydání
1. vyd. Brno, 86 s. 2025
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN
978-80-280-0685-3
Klíčová slova česky
kolegialita, spolupráce, škola, vedení školy, organizační učení
Klíčová slova anglicky
collegiality, co-operation, school, school leadership, organizational learning
Štítky
Změněno: 14. 5. 2025 14:12, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
The handbook is one of the main outputs of the Erasmus+ COSERE project. The aim of the collective work of authors from five countries is to discuss the possibilities of promoting cooperation and a culture of collegiality in schools. The handbook serves as a basis for the construction of an online educational course for teachers, school principals and school policy makers. It first presents the school contexts of individual countries and then pays attention to organizational learning, forms of cooperation in schools, limits and the promotion of a culture of collegiality in schools. The last part is then devoted to the results of a qualitative survey, which summarizes experiences with the reality and promotion of collegiality in individual school contexts.
Česky
Příručka s názvem „Podpora kolegiality ve školách“ je jedním z hlavních výstupů projektu Erasmus+ COSERE. Cílem kolektivního díla autorů z pěti zemí je pojednat o možnostech podpory spolupráce a kultury kolegiality ve školách. Příručka slouží jako základ pro výstavbu on-line vzdělávacího kurzu pro učitele, ředitele škol a školské politiky. Představuje nejprve školské kontexty jednotlivých zemí a poté věnuje pozornost organizačnímu učení, formám spolupráce ve školách, limitům a podpoře kultury kolegiality ve školách. Poslední část je pak věnována výsledkům kvalitativního šetření, které shrnují zkušenosti s realitou a podporou kolegiality v jednotlivých školských kontextech.