e 2025

Support for Collegiality in Schools. A Handbook

LAZAROVÁ, Bohumíra; Milan POL; Marita KROIČA; Eoghan GALLAGHER; Alexandria PEARS et. al.

Základní údaje

Originální název

Support for Collegiality in Schools. A Handbook

Název česky

Podpora kolegiality ve školách. Příručka

Autoři

LAZAROVÁ, Bohumíra; Milan POL; Marita KROIČA; Eoghan GALLAGHER; Alexandria PEARS; Elena XENI; Inta BARANOVSKA; Suzanne OTT; Erik ŠEJNA; Berika SHUKAKIDZE; Khatia MATKAVA; Giorgi URCHUKHISHVILI; Nino BEGLARASHVILI; Inga KRIPŠĒVICA a Signe NEIMANE

Vydání

1. vyd. Brno, 86 s. 2025

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-280-0685-3

Klíčová slova česky

kolegialita, spolupráce, škola, vedení školy, organizační učení

Klíčová slova anglicky

collegiality, co-operation, school, school leadership, organizational learning

Štítky

Změněno: 14. 5. 2025 14:12, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

The handbook is one of the main outputs of the Erasmus+ COSERE project. The aim of the collective work of authors from five countries is to discuss the possibilities of promoting cooperation and a culture of collegiality in schools. The handbook serves as a basis for the construction of an online educational course for teachers, school principals and school policy makers. It first presents the school contexts of individual countries and then pays attention to organizational learning, forms of cooperation in schools, limits and the promotion of a culture of collegiality in schools. The last part is then devoted to the results of a qualitative survey, which summarizes experiences with the reality and promotion of collegiality in individual school contexts.

Česky

Příručka s názvem „Podpora kolegiality ve školách“ je jedním z hlavních výstupů projektu Erasmus+ COSERE. Cílem kolektivního díla autorů z pěti zemí je pojednat o možnostech podpory spolupráce a kultury kolegiality ve školách. Příručka slouží jako základ pro výstavbu on-line vzdělávacího kurzu pro učitele, ředitele škol a školské politiky. Představuje nejprve školské kontexty jednotlivých zemí a poté věnuje pozornost organizačnímu učení, formám spolupráce ve školách, limitům a podpoře kultury kolegiality ve školách. Poslední část je pak věnována výsledkům kvalitativního šetření, které shrnují zkušenosti s realitou a podporou kolegiality v jednotlivých školských kontextech.