c 2025

Outdoor Adventure Education Curriculum Model: Template for Youth Social and Emotional Learning

VLČEK, Petr; Alena SKOTÁKOVÁ a Sylva HŘEBÍČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Outdoor Adventure Education Curriculum Model: Template for Youth Social and Emotional Learning

Název česky

Metodická šablona pro rozvoj sociálně-emocionálních dovedností u mládeže

Autoři

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 2025

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-280-0721-8

Štítky

Změněno: 23. 6. 2025 11:01, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

The “Outdoor Adventure Education Curriculum Model: Template for Youth Social and Emotional Learning” offers a practical guide for planning, implementing, and reflecting on outdoor adventure education (OAE) with a specific focus on fostering social and emotional learning (SEL) among youth. Developed as part of the Erasmus+ project OutAdvEd, the publication is the result of collaboration among experts from universities across Europe. Drawing on constructivist theory, experiential learning, and SEL frameworks, the document combines theoretical insights with concrete planning templates, facilitation guidelines, and example teaching units. It is designed to support educators in creating meaningful and transformative learning experiences in outdoor settings that promote holistic development. The publication is particularly valuable for physical education teachers, outdoor education specialists, and youth educators.

Česky

Publikace „Outdoor Adventure Education Curriculum Model: Template for Youth Social and Emotional Learning“ představuje metodickou šablonu pro plánování, realizaci a reflexi výuky outdoorové zážitkové pedagogiky se zaměřením na rozvoj sociálně-emocionálních dovedností u dětí a mládeže. Vznikla jako výstup mezinárodního projektu OutAdvEd financovaného z programu Erasmus+, na němž se podíleli odborníci z univerzit napříč Evropou. Publikace kombinuje teoretická východiska z oblasti konstruktivismu, zážitkové pedagogiky a sociálně-emocionálního učení (SEL) s konkrétními nástroji, plánovacími šablonami a příklady výukových jednotek. Cílem je podpořit učitele a pedagogy ve vytváření smysluplných a transformačních vzdělávacích zkušeností v přírodním prostředí, které přispívají k celostnímu rozvoji žáků a studentů. Text je určen zejména pedagogům tělesné výchovy, odborníkům v oblasti outdoorového vzdělávání a lektorům pracujícím s mládeží.