2025
Outdoor Adventure Education Curriculum Model: Template for Youth Social and Emotional Learning
VLČEK, Petr; Alena SKOTÁKOVÁ a Sylva HŘEBÍČKOVÁZákladní údaje
Originální název
Outdoor Adventure Education Curriculum Model: Template for Youth Social and Emotional Learning
Název česky
Metodická šablona pro rozvoj sociálně-emocionálních dovedností u mládeže
Autoři
VLČEK, Petr; Alena SKOTÁKOVÁ a Sylva HŘEBÍČKOVÁ
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, 2025
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
ISBN
978-80-280-0721-8
Štítky
Změněno: 23. 6. 2025 11:01, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
The “Outdoor Adventure Education Curriculum Model: Template for Youth Social and Emotional Learning” offers a practical guide for planning, implementing, and reflecting on outdoor adventure education (OAE) with a specific focus on fostering social and emotional learning (SEL) among youth. Developed as part of the Erasmus+ project OutAdvEd, the publication is the result of collaboration among experts from universities across Europe. Drawing on constructivist theory, experiential learning, and SEL frameworks, the document combines theoretical insights with concrete planning templates, facilitation guidelines, and example teaching units. It is designed to support educators in creating meaningful and transformative learning experiences in outdoor settings that promote holistic development. The publication is particularly valuable for physical education teachers, outdoor education specialists, and youth educators.
Česky
Publikace „Outdoor Adventure Education Curriculum Model: Template for Youth Social and Emotional Learning“ představuje metodickou šablonu pro plánování, realizaci a reflexi výuky outdoorové zážitkové pedagogiky se zaměřením na rozvoj sociálně-emocionálních dovedností u dětí a mládeže. Vznikla jako výstup mezinárodního projektu OutAdvEd financovaného z programu Erasmus+, na němž se podíleli odborníci z univerzit napříč Evropou. Publikace kombinuje teoretická východiska z oblasti konstruktivismu, zážitkové pedagogiky a sociálně-emocionálního učení (SEL) s konkrétními nástroji, plánovacími šablonami a příklady výukových jednotek. Cílem je podpořit učitele a pedagogy ve vytváření smysluplných a transformačních vzdělávacích zkušeností v přírodním prostředí, které přispívají k celostnímu rozvoji žáků a studentů. Text je určen zejména pedagogům tělesné výchovy, odborníkům v oblasti outdoorového vzdělávání a lektorům pracujícím s mládeží.