2025
Outdoor Adventure Education Curriculum Framework for Youth Social and Emotional Learning
VLČEK, Petr; Alena SKOTÁKOVÁ and Sylva HŘEBÍČKOVÁBasic information
Original name
Outdoor Adventure Education Curriculum Framework for Youth Social and Emotional Learning
Name in Czech
Kurikulární rámec pro rozvoj sociálně-emocionálních dovedností dětí a mládeže
Authors
VLČEK, Petr; Alena SKOTÁKOVÁ and Sylva HŘEBÍČKOVÁ
Edition
1., elektronické vyd. Brno, 2025
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
electronic version available online
References:
ISBN
978-80-280-0723-2
Tags
Changed: 23/6/2025 11:07, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
The “Outdoor Adventure Education Curriculum Framework for Youth Social and Emotional Learning” provides a comprehensive structure for integrating Outdoor Adventure Education (OAE) and Social and Emotional Learning (SEL) into physical education curricula. Developed as part of the Erasmus+-funded OutAdvEd project, the publication connects theoretical foundations from curriculum theory, experiential learning, and SEL with practical guidelines for curriculum design, implementation, and assessment. It is intended for physical education teachers, trainers, and outdoor education specialists aiming to systematically foster the personal and social development of youth through experiential activities in natural environments.
In Czech
Publikace „Outdoor Adventure Education Curriculum Framework for Youth Social and Emotional Learning“ představuje ucelený rámec pro integraci outdoorového zážitkového vzdělávání (OAE) a sociálně-emocionálního učení (SEL) do výuky tělesné výchovy. Vznikla jako součást mezinárodního projektu OutAdvEd podpořeného programem Erasmus+. Text propojuje teoretické koncepty kurikulární tvorby, zážitkové pedagogiky a rozvoje sociálně-emocionálních dovedností s konkrétními návrhy na design kurikula, implementaci výuky a hodnocení výsledků. Publikace je určena pedagogům tělesné výchovy, školitelům a odborníkům na outdoorové vzdělávání, kteří chtějí systematicky podporovat osobnostní a sociální růst dětí a mládeže prostřednictvím aktivit v přírodním prostředí.