c 2025

Outdoor Adventure Education Curriculum Framework for Youth Social and Emotional Learning

VLČEK, Petr; Alena SKOTÁKOVÁ and Sylva HŘEBÍČKOVÁ

Basic information

Original name

Outdoor Adventure Education Curriculum Framework for Youth Social and Emotional Learning

Name in Czech

Kurikulární rámec pro rozvoj sociálně-emocionálních dovedností dětí a mládeže

Authors

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 2025

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

electronic version available online

ISBN

978-80-280-0723-2

Tags

Changed: 23/6/2025 11:07, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

The “Outdoor Adventure Education Curriculum Framework for Youth Social and Emotional Learning” provides a comprehensive structure for integrating Outdoor Adventure Education (OAE) and Social and Emotional Learning (SEL) into physical education curricula. Developed as part of the Erasmus+-funded OutAdvEd project, the publication connects theoretical foundations from curriculum theory, experiential learning, and SEL with practical guidelines for curriculum design, implementation, and assessment. It is intended for physical education teachers, trainers, and outdoor education specialists aiming to systematically foster the personal and social development of youth through experiential activities in natural environments.

In Czech

Publikace „Outdoor Adventure Education Curriculum Framework for Youth Social and Emotional Learning“ představuje ucelený rámec pro integraci outdoorového zážitkového vzdělávání (OAE) a sociálně-emocionálního učení (SEL) do výuky tělesné výchovy. Vznikla jako součást mezinárodního projektu OutAdvEd podpořeného programem Erasmus+. Text propojuje teoretické koncepty kurikulární tvorby, zážitkové pedagogiky a rozvoje sociálně-emocionálních dovedností s konkrétními návrhy na design kurikula, implementaci výuky a hodnocení výsledků. Publikace je určena pedagogům tělesné výchovy, školitelům a odborníkům na outdoorové vzdělávání, kteří chtějí systematicky podporovat osobnostní a sociální růst dětí a mládeže prostřednictvím aktivit v přírodním prostředí.