B 2024

Learners’ Test-taking Strategies Used in Receptive Skills Tests in English

BUMBÁLKOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Learners’ Test-taking Strategies Used in Receptive Skills Tests in English

Název česky

Testové strategie používané studenty v testech receptivních dovedností v angličtině

Autoři

BUMBÁLKOVÁ, Eva

Vydání

1. vyd. Brno, 201 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe. Sv. č. 18, 2024

Nakladatel

Masaryk University Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-280-0737-9

Klíčová slova česky

testové strategie, strategie managementu testu, strategie opírající se o zkušenost s testy, afektivní strategie, angličtina jako cizí jazyk, testování jazyků, dospělí studenti

Klíčová slova anglicky

test-taking strategies, test-management strategies, test-wiseness strategies, affective strategies, language assessment, ESL, NATO STANAG 6001 exams, adult learner

Štítky

Změněno: 1. 10. 2025 12:49, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

The publication deals with test-taking strategy engagement in English language reading and listening comprehension tests. Test-taking strategies are strategies test-takers employ to handle language issues and item-response demands when responding to a test task. The phenomenon was examined in the context of standardized English language proficiency exams in accordance with NATO STANAG 6001. The research showed four types of test-taking strategies were used: language learner strategies, test management strategies, test-wiseness strategies, and affective strategies. A model of the engagement of test-taking strategies in the task-response process was suggested. A certain effect of test-taking strategy use on test scores was identified; analyses revealed the effects of individual strategies.

Česky

Tato publikace se zabývá použitím testových strategií v testech poslechu a čtení v angličtině. Testové strategie jsou strategie, které testovaní studenti používají u testových úloh, když se vypořádávají s jazykovými problémy a tím, jak odpověď na úlohu zpracovat. Tyto strategie byly zkoumány v kontextu standardizovaných zkoušek z anglického jazyka podle NATO STANAG 6001. Výzkum ukázal, že byly použity čtyři typy testových strategií, a to žákovské strategie, strategie managementu testu, strategie opírající se o zkušenost s testy a afektivní strategie. Byl vytvořen model zapojení testových strategií při zpracování odpovědi na testovou úlohu. Dále byl zjištěn určitý vliv použití testových strategií na výsledky testů, analýza odhalila dopady jednotlivých strategií.