2024
Learners’ Test-taking Strategies Used in Receptive Skills Tests in English
BUMBÁLKOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Learners’ Test-taking Strategies Used in Receptive Skills Tests in English
Název česky
Testové strategie používané studenty v testech receptivních dovedností v angličtině
Autoři
BUMBÁLKOVÁ, Eva
Vydání
1. vyd. Brno, 201 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe. Sv. č. 18, 2024
Nakladatel
Masaryk University Press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-280-0737-9
Klíčová slova česky
testové strategie, strategie managementu testu, strategie opírající se o zkušenost s testy, afektivní strategie, angličtina jako cizí jazyk, testování jazyků, dospělí studenti
Klíčová slova anglicky
test-taking strategies, test-management strategies, test-wiseness strategies, affective strategies, language assessment, ESL, NATO STANAG 6001 exams, adult learner
Štítky
Změněno: 1. 10. 2025 12:49, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
The publication deals with test-taking strategy engagement in English language reading and listening comprehension tests. Test-taking strategies are strategies test-takers employ to handle language issues and item-response demands when responding to a test task. The phenomenon was examined in the context of standardized English language proficiency exams in accordance with NATO STANAG 6001. The research showed four types of test-taking strategies were used: language learner strategies, test management strategies, test-wiseness strategies, and affective strategies. A model of the engagement of test-taking strategies in the task-response process was suggested. A certain effect of test-taking strategy use on test scores was identified; analyses revealed the effects of individual strategies.
Česky
Tato publikace se zabývá použitím testových strategií v testech poslechu a čtení v angličtině. Testové strategie jsou strategie, které testovaní studenti používají u testových úloh, když se vypořádávají s jazykovými problémy a tím, jak odpověď na úlohu zpracovat. Tyto strategie byly zkoumány v kontextu standardizovaných zkoušek z anglického jazyka podle NATO STANAG 6001. Výzkum ukázal, že byly použity čtyři typy testových strategií, a to žákovské strategie, strategie managementu testu, strategie opírající se o zkušenost s testy a afektivní strategie. Byl vytvořen model zapojení testových strategií při zpracování odpovědi na testovou úlohu. Dále byl zjištěn určitý vliv použití testových strategií na výsledky testů, analýza odhalila dopady jednotlivých strategií.