Výchova pro 21. století. Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy.
HORKÁ, Hana. Výchova pro 21. století. Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. (Education for 21th century.). 2. rozšířené a doplněné. Brno: Paido, 2000, 127 pp. ISBN 80-85931-85-0. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Výchova pro 21. století. Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. |
Name (in English) | Education for 21th century. |
Authors | HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | 2. rozšířené a doplněné. Brno, 127 pp. 2000. |
Publisher | Paido |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/00:00003357 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 80-85931-85-0 |
Keywords in English | global education; globalism; environmental considerations |
Tags | environmental considerations, Global Education, globalism |
Changed by | Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 1/6/2009 18:09. |
Abstract |
---|
Publikace je věnována teoretickým východiskům koncepce globální výchovy, jejímu srovnání s globalismem z 20. a 30. let, její ekologické dimenzi. Praktická část obsahuje náměty pro pedagogickou praxi. |
Abstract (in English) |
---|
The work is devoted to points of departure if the conception of global education, the comparison with globalism from the 1920s and 1930s, environmental considerations. The practical part contains examples for classroom practise. |
Links | |
---|---|
GA406/98/1375, research and development project | Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury |
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure |
PrintDisplayed: 4/10/2024 14:31