D 2000

Percepce a hodnocení interpersonálního chování hráčů počítačových her.

VACULÍK, Martin

Basic information

Original name

Percepce a hodnocení interpersonálního chování hráčů počítačových her.

Name (in English)

Perception and evaluation of interpersonal behaviour of computer games players

Authors

VACULÍK, Martin (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Sociální procesy a osobnost 2000, p. tisk, 9 pp. 2000

Publisher

PSú AV ČR, MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14230/00:00003478

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords in English

social behaviour; interpersonal traits; computer games; adolescence
Změněno: 26/11/2006 21:42, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.

Abstract

V originále

Výzkum je zaměřen na percepci a hodnocení kategorií interpersonálního chování hráčů počítačových her. V první části byla data získaná na úrovni vědomého chování (aktuální já) a na úrovni hodnot (ideální já) srovnávána s normou pro středoškolskou populaci. Byla také zkoumána diskrepance mezi sebepercepcí v kategoriích interpersonálního chování a požadovaným ideálem. Na vědomé úrovni chování se hráči počítačových her odlišují od normy v kategorii dominance, responzibilita, egocentrismus, rezervovanost a submise. Na úrovni hodnot se jedná o kategorie dominance, egocentrismus, agrese, submise, závislost a afiliance. Ideál interpersonálního chování hráčů počítačových her našeho souboru se statisticky průkazně odlišuje od sebepercepce v řadě kategorií interpersonálního chování. Pouze u dvou kategorií (agrese, egocentrismus) se percepce vědomého chování blíží požadovanému ideálu.

In English

This study is focused on interpersonal traits of players of computer games in adolescence. A total of 76 players who were suitable for two criterions: a) duration of playing computer games per week (minimum: 7 hours), b) duration of interest in computer games (minimum: 1 year) was investigated. The Interpersonal Check List (ICL) was used. Differences between players and non-players and differences between players on level of obvious behaviour and ideal self was examined. Significant dissimilarities were discovered.

Links

GA406/98/1007, research and development project
Name: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci