VACULÍK, Martin. Eysenckova typologie osobnosti hráčů počítačových her. In Integrativní funkce osobnosti. Brno: FSS MU. s. 193-199. 2000.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Eysenckova typologie osobnosti hráčů počítačových her
Název anglicky Eysenck's typology of personality of computer games players
Autoři VACULÍK, Martin (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Integrativní funkce osobnosti, s. 193-199, 2000.
Nakladatel FSS MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/00:00003479
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky personality; computer games; adolescence
Štítky adolescence, computer games, personality
Změnil Změnil: doc. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D., učo 18373. Změněno: 26. 11. 2006 21:43.
Anotace
Cílem této studie byl popis osobnosti hráčů počítačových her pomocí Eysenckovy typologie osobnosti. Byly zkoumány odlišnosti v jednotlivých osobnostních dimenzích mezi hráči a normou pro chlapce ve věku od 16-20 let, mezi respondenty hrajícími odlišné množství hodin týdně a mezi nejvíce hrajícími respondenty a normou pro chlapce ve věku od 16-20 let. Hráči se popisují jako méně psychotičtí, extravertnější a méně skórují na lži škále ve srovnání s vrstevníky. Respondenti věnující hraní nejvíce hodin týdně jsou více psychotičtí a neurotičtí, výše skórují v návykové a kriminální škále než ostatní hráči. Tito hráči také dosahují ve srovnání s vrstevníky vyšších hodnot na návykové škále a škále kriminality.
Anotace anglicky
This study is focused on personality traits of computer games players. The Eysenck's personality questionnaire (EPQ) was used. Differences in psychoticism and extraversion between players and non-players were found. Adolescents who play computer games were significantly more extravert and got lower score on psychoticism scale than non-players. Results indicate that heavy use of computer games is associated with higher score on psychoticism, neuroticism, crime and addiction scale.
Návaznosti
GA406/98/1007, projekt VaVNázev: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 15:36