VACULÍK, Martin. Elektronické hry, sebepojetí, sociální dovednosti a sociální interakce (Electronic games, self-concept, social skills and social interactions). Zprávy - Psychologický ústav AV ČR. Brno: Psú AVČR, 2000, vol. 6, No 1, p. 1-11. ISSN 1211-8818.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Elektronické hry, sebepojetí, sociální dovednosti a sociální interakce
Name (in English) Electronic games, self-concept, social skills and social interactions
Authors VACULÍK, Martin (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Zprávy - Psychologický ústav AV ČR, Brno, Psú AVČR, 2000, 1211-8818.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/00:00003480
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords in English computer games; social interaction; social skill; adolescence
Tags adolescence, computer games, social interaction, social skill
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D., učo 18373. Changed: 26/11/2006 21:43.
Abstract
V příspěvku se objevuje přehled výzkumných projektů zaměřených na oblast sociálních dovedností a sociální interakce. Podobně jako výsledky výzkumných projektů zaměřených např. na vztah mezi agresí a hraním elektronických her, jsou výsledky výzkumů sledujících vztah mezi hraním elektronických her a sociálními dovednostmi často protikladné. Za významné a důležité lze považovat zjištění týkající se teorie elektronického přátelství, které předpokládá větší přitažlivost kontaktu elektronickými médii než kontaktu s lidmi. Výzkumy vztahu sociálních interakcí a hraní elektronických her tuto teorii nedokládají, spíše naopak. Je podstatné, že tato teoretická koncepce, která se zdála tak silná, byla řadou výzkumů oslabena.
Abstract (in English)
This study is focused on relationship between playing electronic games, social skills and social interactions. The negative influence of playing electronic games on social skills and social interactions belongs to the most often reported subjects. Many conclusions of research projects involving the topic of this study are discussed. Author refers to absence of relevant results that may lead to convincing conclusions.
Links
GA406/98/1007, research and development projectName: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci
PrintDisplayed: 23/8/2024 07:17