J 2000

Elektronické hry, sebepojetí, sociální dovednosti a sociální interakce

VACULÍK, Martin

Basic information

Original name

Elektronické hry, sebepojetí, sociální dovednosti a sociální interakce

Name (in English)

Electronic games, self-concept, social skills and social interactions

Authors

VACULÍK, Martin (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Zprávy - Psychologický ústav AV ČR, Brno, Psú AVČR, 2000, 1211-8818

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14230/00:00003480

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords in English

computer games; social interaction; social skill; adolescence

Tags

Reviewed
Změněno: 26/11/2006 21:43, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.

Abstract

V originále

V příspěvku se objevuje přehled výzkumných projektů zaměřených na oblast sociálních dovedností a sociální interakce. Podobně jako výsledky výzkumných projektů zaměřených např. na vztah mezi agresí a hraním elektronických her, jsou výsledky výzkumů sledujících vztah mezi hraním elektronických her a sociálními dovednostmi často protikladné. Za významné a důležité lze považovat zjištění týkající se teorie elektronického přátelství, které předpokládá větší přitažlivost kontaktu elektronickými médii než kontaktu s lidmi. Výzkumy vztahu sociálních interakcí a hraní elektronických her tuto teorii nedokládají, spíše naopak. Je podstatné, že tato teoretická koncepce, která se zdála tak silná, byla řadou výzkumů oslabena.

In English

This study is focused on relationship between playing electronic games, social skills and social interactions. The negative influence of playing electronic games on social skills and social interactions belongs to the most often reported subjects. Many conclusions of research projects involving the topic of this study are discussed. Author refers to absence of relevant results that may lead to convincing conclusions.

Links

GA406/98/1007, research and development project
Name: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci