Detailed Information on Publication Record
2000
Elektronické hry, sebepojetí, sociální dovednosti a sociální interakce
VACULÍK, MartinBasic information
Original name
Elektronické hry, sebepojetí, sociální dovednosti a sociální interakce
Name (in English)
Electronic games, self-concept, social skills and social interactions
Authors
VACULÍK, Martin (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Zprávy - Psychologický ústav AV ČR, Brno, Psú AVČR, 2000, 1211-8818
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/00:00003480
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
computer games; social interaction; social skill; adolescence
Tags
Reviewed
Změněno: 26/11/2006 21:43, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.
V originále
V příspěvku se objevuje přehled výzkumných projektů zaměřených na oblast sociálních dovedností a sociální interakce. Podobně jako výsledky výzkumných projektů zaměřených např. na vztah mezi agresí a hraním elektronických her, jsou výsledky výzkumů sledujících vztah mezi hraním elektronických her a sociálními dovednostmi často protikladné. Za významné a důležité lze považovat zjištění týkající se teorie elektronického přátelství, které předpokládá větší přitažlivost kontaktu elektronickými médii než kontaktu s lidmi. Výzkumy vztahu sociálních interakcí a hraní elektronických her tuto teorii nedokládají, spíše naopak. Je podstatné, že tato teoretická koncepce, která se zdála tak silná, byla řadou výzkumů oslabena.
In English
This study is focused on relationship between playing electronic games, social skills and social interactions. The negative influence of playing electronic games on social skills and social interactions belongs to the most often reported subjects. Many conclusions of research projects involving the topic of this study are discussed. Author refers to absence of relevant results that may lead to convincing conclusions.
Links
GA406/98/1007, research and development project |
|