Detailed Information on Publication Record
2000
Sebehodnocení hráčů počítačových her v adolescenci
VACULÍK, MartinBasic information
Original name
Sebehodnocení hráčů počítačových her v adolescenci
Name (in English)
Self-esteem of computer games players in adolescence
Authors
VACULÍK, Martin (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Československá psychologie, Praha, AV ČR, 2000, 0009-062X
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Impact factor
Impact factor: 0.295
RIV identification code
RIV/00216224:14230/00:00003481
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
self-esteem; computer games; adolescence
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 26/11/2006 21:42, prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.
V originále
Výzkumný projekt je zaměřen na sebehodnocení hráčů počítačových her. Zajímali jsme se o celkovou úroveň a strukturu sebehodnocení hráčů počítačových her. Sledovali jsme rozdíly v sebehodnocení mezi hráči, kteří hrají počítačové hry odlišné množství hodin týdně. Úroveň sebehodnocení hráčů našeho souboru se pohybuje nad středovou hodnotou škály odpovědí. Mezi skupinami hráčů věnujícími hraní rozdílné množství hodin týdně lze identifikovat odlišnosti v sebehodnocení. Úroveň sebehodnocení klesá s množstvím hraní počítačových her týdně. Ve struktuře sebehodnocení hráčů počítačových her jsme objevili určité podobnosti se strukturou sebehodnocení středoškoláků i vysokoškoláků.
In English
This study is focused on self-esteem players of computer games in adolescence. A total of 76 players who were suitable for two criterion: a) duration of playing computer games per week (minimum: 7 hours a week), b) duration of interest in computer games (minimum: 1 year). The Rosenberg's scale of self-evaluation was used. The relationship between amount playing computer games and self-esteem was discovered. Heavy use of computer games is associated with lower self-esteem. Heavy players scored significantly lower on self-evaluation scale than other players. Similarities in the structure of self-esteem of computer games players and university and grammar school students were found.
Links
GA406/98/1007, research and development project |
|